Beantwoorden
Huypas
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

IP camera bekijken vanop afstand

hey iedereen,

 

ik heb onlangs een IP wifi camera geplaatst maar zou deze nu graag van eender welke lokatie willen bekijken. ik heb vernomen dat dit kan via port forwarding maar ben daar eigenlijk niet goed in thuis. ik gebruik wel nog een extra router (TP-link archer C5) na de Telenet router. 

wie kan me hier verder mee helpen

 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
MRI
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

IP camera bekijken vanop afstand

Hoi

 

Je gaat inderdaad de poorten moeten forwarden. Aangezien je 2 routers hebt (de Telenet en de TP-link) moet je zorgen dat er een tunnel beschikbaar is tussen internet - Telenetrouter en Telenetrouter - TP-link.

Maar eerst is het belangrijk een poort te kiezen en de IP-camera op deze poort in te stellen. Deze poort moet (volgens normering) boven de 1000 zijn. Ik pak meestal vanaf 1080.

 

Stappenplan

  • Inloggen op de IP-camera en als poort 1080 nemen (werkwijze verschilt per camera).
  • Dan volgt de configuratie op de Telenetrouter: dit doe je via mijn.telenet.be => mijn internet => draadloze instellingen => geavanceerd => IP v4 Firewall & Port Forwarding. Je geeft hier in dat poort 1080 moet doorgelaten worden naar [IP-adres van de TP-link]. Dus: Lokaal IP-adres: adres Tp-Link // Begin Poort: 1080 // Eind Poort: 1080 // Protocol: Beide // Status: Actief.
  • Als laatste moet je op de TP-link instellen dat poort 1080 moet doorgelaten worden naar [IP-adres van de IP-camera]. (inloggen op router, werkwijze verschilt per router)

Dit allemaal in de veronderstelling dat je een ander subnet gebruikt in je TP-link dan op je Telenet Router, anders moet de laatste stap niet, en moet je in mijn.telenet.be de poort 1080 rechtstreeks laten forwarden naar het ip-adres van de IP-camera. Nog niet helemaal duidelijk? Vraag maar raak!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera bekijken vanop afstand

Of je moet gaan portforwarden hangt een beetje af van welke camera je gebruikt. Als het bijvoorbeeld een D-Link is, dan kan je werken via de servers van D-Link. In de praktijk: een app installeren op je smartphone of met een browser inloggen op My D-Link. Wil je dat (via de D-Link servers werken) niet, dan kun nog altijd poorten instellen in je router.

 

Twee vragen: welke IP cam (merk, type)? Met welke router is de IP cam verbonden, die van Telenet of met de TP-Link?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Huypas
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

IP camera bekijken vanop afstand

Hey,

het merk is wanscam. Het type staat er niet echt op.

deze is verbonden met de tp link router via poort 80

0 Likes
unilizer
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

IP camera bekijken vanop afstand

Als ik kijk op de website van wanscam, dan staat er hierop dat er geen portforwarding nodig is. Gewoon de app downloaden en je kunt kijken, deze al eens geprobeerd? Misschien dat je wel de TP-link router een fixed IP moet geven en deze instellen in de router instellingen van Telenet (DMZ) zodat de TP-Link rechtstreeks verbonden is met het internet...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP camera bekijken vanop afstand

Een summiere handleiding kan je vinden in deze link.... . Is een basis voor bijna elke IP camera.

Zoals eerder gezegd zal je de poorten in je camera moeten aanpassen vooral als je er meerdere wil plaatsen of als er nog andere toestellen portforwarding willen.

Een systeem zoals D-Link toepasdt staat of valt met hoe goed hun servers beveiligd zijn.

Als je zelf de portforwartding en beveiliging doet is het uw eigen probleem. Dus zeker ook sterke paswoorden instellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Huypas
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

IP camera bekijken vanop afstand

dat werkt inderdaad maar hoe bereik ik deze via een browser.

0 Likes
Huypas
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

IP camera bekijken vanop afstand

hey,

even getest en het openzetten van de poorten gaat wel. als ik ee tst doe voor openstaande poorten geeft deze wel aan dat de poort gesloten is; bij poort 80 heb ik dit niet. op de router probeer ik deze dan ook open te zetten maar daar krijg ik de melding dat het niet in hetzelde subnet zit. hoe kan ik nu verder?

0 Likes
koenclaes1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

IP camera bekijken vanop afstand

Als je toch aan portforwarding wilt doen (later) dan zou ik de extra router wel instellen als DMZ op de Telenet router. Zo zul je enkel poorten moeten openzetten op de extra router, en niet op de Telenet router.

0 Likes
Forssux
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

IP camera bekijken vanop afstand

dan ligt alles open niet doen dus DMZ proberen te vermijden

0 Likes