Beantwoorden
Marc1966
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IP camera files bekijken via pc is dit mogelijk?

Ik heb een draadloze ip-camera gekocht van het merk avidsen ref 123581  en aangesloten op mijn wifi netwerk. Het ip adres van de camera is 192.168.0.212. Volgens telenet netwerk instellingen werkt hij op 2.4 ghz.  Ik gebruik een wireless modem 3.0(docsis) met eurodocsis3.0 technologie. Het ip adres veranderd niet is blijkbaar vast. 

De camera heeft een app avi-cam IP. Via mijn tablet kan ik de beelden bekijken so far so good.

Ik gebruik deze om mijn voederplaats van vogels te filmen. De filmpjes worden op een sd kaart opgeslagen.

Kan ik de filmpjes op mijn pc plaatsen zonder dat ik mijn camera moet open vijzen om het sd kaart eruit te halen. De app kan enkel alle filmpjes wissen op de sd kaart wat ook een nadeel is. 

1) kan ik de filmpjes bekijken via mijn browser of verkenner?

2) kan ik de filmpjes copieren op mijn computer zonder te vijzen?

 

 

0 Likes
4 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP camera files bekijken via pc is dit mogelijk?

Kijk als je de camera via de browser kan bereiken door het ip adres (in uw geval dus 192.168.0.212) in de adresbalk van je browser in te typen (zoals je een website intypt dus) en op enter te drukken.

 

Als hij een interface heeft zal je die te zien krijgen en anders krijg je wel één of andere foutmelding.

 

 

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Marc1966
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IP camera files bekijken via pc is dit mogelijk?

Knipsel.PNG

Dit is de melding die ik krijg als het ip adres ingeef. Kan het zijn dat er een poort ontbreekt waardoor het niet gaat?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP camera files bekijken via pc is dit mogelijk?

Kan je de beelden niet bekijken via het internet? Zo ja, kan je tijdens het bekijken van de foto's of het afspelen van een film niet in het beeld rechts klikken met de muis en dan de optie downloaden kiezen?

 

De verbinding werd geweigerd. Ik vermoed dat dit komt omdat er geen poortnummer vermeld is achter het ip-adres. Dat zou je moeten kunnen terugvinden in de documentatie van de camera.

 

Op je app kan je de beelden bekijken. In de handleiding pag. 14 en 15 staat dat je deze lokaal kan opslaan, in het geheugen van de tablet of op de sd-kaart van de tablet. Je kan dan ook deze filmpjes kopiëren van tablet naar pc.

 

 

 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP camera files bekijken via pc is dit mogelijk?


@janne_man@  schreef:

 

De verbinding werd geweigerd. Ik vermoed dat dit komt omdat er geen poortnummer vermeld is achter het ip-adres. Dat zou je moeten kunnen terugvinden in de documentatie van de camera.

 

 


Binnen uw lokaal netwerk hoef je geen poort mee te geven omdat je rechtstreeks naar het juiste ip adres gaat. Een poort meegeven moet enkel als het van buiten het lokale netwerk iets probeert te bereiken en dan moet in de router die portforwarding ingesteld staan naar waar hij moet doorsturen.

 

Het was het proberen waar, maar de camera zal geen web interface hebben, vandaar de melding dat de webpagina niet beschikbaar is.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren