Beantwoorden
Harrie-staps
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Goedenavond,

 

Hopelijk kan iemand mij helpen. We hebben een IP-camera geïnstalleerd op de router van telenet. Camera werkt perfect is ook goed te bereiken via 4g. De camera werkt alleen niet wanneer ik in het zelfde netwerk zit op de Wifi. Het lijkt er dus op dat de router de interne communicatie blokt.

 

Iemand een idee of hier een optie voor staat in/uit geschakeld in de router bij telenet. Bij andere providers werkt hij namelijk vlekkeloos.

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Ik denk dat het handig is als je even vermeldt over welke IP-cam (merk, type) het gaat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Harrie-staps
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Het betreft een secufirst camera type cam214. Deze werkt op 4g zonder dat je hoeft te poort forwarden. Hij werkt namelijk met een did code waarmee hij te benaderen is. 

 

Via 4g is hij te benaderen, vanaf elk ander WiFi netwerk ook. Behalve wanneer ik zelf thuis ben kom ik er niet in!

Tags (2)
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

@Harrie-staps- Het is me wat laat, dus ik heb snel-snel op de site gekeken naar de (beknopte) handleiding:

 

https://www.secufirst.eu/en/buy-wireless-security-ip-camera-pan-tilt-outdoor.html

 

Je werkt via de app, iOS of Android? Dat het thuis niet lukt is, denk ik, te verklaren doordat je een "loop" maakt. Je vertrekt van je thuis-IP om verbinding te maken met datzelfde thuis-IP. (Er zijn hier gebruikers met meer verstand van zaken, die kunnen het misschien beter uitleggen.) Al zou dat met die app niets mogen uitmaken...

 

Kan je via de app zien wat het interne IP van de cam is? Dit is waarschijnlijk 192.168.x.x. Als je een PC/laptop hebt: kan je dat eens ingeven in je browser?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Ik was bijna een identiek antwoord aan het opstellen als @sb.

 

Check inderdaad even als je lokaal kan verbinden met de camera

Lukt dat niet, dan zou ik contact opnemen met de fabrikant.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Harrie-staps
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Beste,

 

Ik heb dit al geprobeerd. IP adres is wel te achterhalen maar niet direct te benaderen vanuit een browser ook niet van buiten je huis. Dit beveiligd, tegen hackers etc. De camera kan wel lokaal werken. Want als ik een andere router pak zonder hier internet op aan te sluiten, is de camera wel te benaderen. (geen router van telenet)

 

Iets binnen telenet houdt de interne verbinding tegen. De verbinding loopt dan namelijk niet via een externe server, maar gaat rechtstreeks naar de camera. Dit is een functie die in de camera zit om de camera sneller te laten streamen wanneer je thuis bent.

 

Hoop dat dit het allemaal wat duidelijker maakt.

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Sorry, het wordt niet echt duidelijk. 

Je spreekt van een andere router aansluiten en dan werkt het wel.

Dan is er ergens in je netwerk iets mis waardoor je de camera niet kan bereiken. Bijvoorbeeld met  verschillend ip-ranges door gebruik van meerder routers.

Wil je het thuisnetwerk even beschrijven hoe het in elkaar zit.

Te beginnen vanaf de modem van Telenet (GHW of modem only) daarna eventuele routers, switchen, powerlines, enz....

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Een lokaal IP-adres (bijv. 192.168.x.x) is sowieso niet van buiten te benaderen. Dat werkt via het externe IP-adres en port forwarding. Als je zoiets instelt, dan is dat vanzelfsprekend met een wachtwoord (en/of gebruikersnaam) beschermd.

 

Ik ben het eens met @Puch : ik denk dat het nodig is om je volledige opstelling op te noemen.

 

Ik bedenk wel nog één ding: mijn moeder heeft enkele D-Link cams en werkt ook met een app (extern via browser werkt ook, maar dat is te moeilijk voor haar). Ik ben zeker dat je in die app kan kiezen voor intern (dus enkel via het thuisnetwerk) of extern benaderen. Kan je eens nakijken of dat bij jou geen optie is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Harrie-staps
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

IP camera werkt wel via 4g maar niet via Wifi

Goedemiddag,

 

Bedankt voor jullie reacties. Na contact met leverancier is het probleem opgelost. Door een kleine update in de app door te voeren is het probleem opgelost.