Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Ik heb thuis een  Telenet modem (24x8  DOC 3 wireless-docsis) maar helaas heeft mijn dochter met haar iphone op haar kamer geen wifi.
Nu, op de kamer ligt wel ethernet kabel, dus ik heb een wifi extender gekocht (Sitecom Wifi N300) die ik dus via de ethernet kabel met de modem verbindt.
Helaas, als ik dat doe krijg ik altijd een IP conflict. Ofwel met met mijn desktop (verbonden via ethernet kabel met de modem), ofwel met mijn dicicorder, ofwel met mijn digibox (als het bij de 2 laatste gebeurd kan ik met dat toestel geen gebruik meer maken van telenet play bv.).
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
IP Conflict.jpg

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Ik heb de indruk dat je het verkeerde hebt gekocht. Voor zover ik zie is dit een range extender. Met dit toestelletje is het de bedoeling dat je dit plaatst waar de Wifi ontvangst nog goed is zodat dit het signaal kan doorsturen. Als je dit op de kamer plaatst waar de ontvangst niet goed is zal dit zeker niet werken. Verbind je dit toestel met de ethernetpoort op de ethernet  die toekomt op de kamer dan krijg je gewoon een conflict.

Je geeft aan dat je ethernet aansluiting op de kamer of nabij hebt dan is een Accespoint (zoals deze die Telenet gebruikt €69) een betere keuze.

Ik blijf altijd van deze repeaters af omdat dit meer problemen geeft dan het oplost.

Laat dit duidelijk zijn.

Heb je ethernet (utp) op de plaats sluit dan een Acces Point aan.

Heb je dit niet? Gebruik een set powerlines waarvan er eentje WiFi is.

Heb je geen kennis van zaken? Gebruik dan de oplossingen die Telenet biedt. Prijs kwaliteit zeer goed.

Ben je meer ervaren koop dan andere merken maar dan koop je ook geen repeater.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Die UTP poort dient om een PC aan te sluiten om de instellingen te doen als dit niet lukt op de gewone manier.

Deze dient dus niet om te verbinden met de modem.

Een repeater moet je ook plaatsen op een plaats waar je nog een goed WiFi ontvangst heb van de modem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

nochtans volgens de handleiding kan je werken met 2 manieren:
- wifi versterken als het signaal nog goed genoeg is (heb ik geprobeerd maar dat lukt niet)

- wifi versterken door gebruik te maken van de UTP kabel en deze rechtstreeks te verbinden met de modem.

'k zal volgende week anders een kijken voor dat acces pointje van telenet.
alvast bedankt!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

AP Telenet AP-465C-TN voor €65.

Afhalen in center of shop

Probeergarantie van 30 dagen

Afrekening op volgende Telenetfactuur.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Is het een :

Sitecom WiFi repeater N300

of

Sitecom Wifi accesspoint N300


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP conflict bij installeren wifi repeater N300


@Janneke_Dust schreef:

Is het een :

Sitecom WiFi repeater N300

of

Sitecom Wifi accesspoint N300


Dit is een terechte vraag. N300 zegt niet genoeg, er komt nog een type WLX en dan een nummer voor die N300. En dan pas kun je weten over welk toestel het gaat, N300 is een serie.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

@andy666 Je zegt dat de handleiding aangeeft dat uw toestel zowel als repeater (of range extender) kan werken alsook als acces point. Daartoe moet je wel in de setup van dat toestel duiken en één van beide opties activeren. Uit hetgeen ik lees leid ik af dat het toestel momenteel in repeater mode staat. Als je dan de UTP kabel van de modem komende inplugt heb je dus inderdaad een conflict. Omzetten naar AP mode in de setup is dus de boodschap. Dan zou het moeten werken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Ok, thanks Stefaan, dat zal ik morgen nog eens bekijken en anders haal ik gewoon in de loop van volgende week dat acces pointje van telenet 🙂

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

gisteren ben ik een acces pointje van telenet zelf gaan halen en helaas zijn de problemen terug begonnen.

Modem staat in mijn garage en in mijn woonkamer heb ik nog steeds 5 blokjes. Als ik boven vlak aan het AP ga staan heb ik daar maar 3 blokjes. In de aanpalende kamer schieten er bij mijn dochter haar iPhone al maar 2 meer over.

Maar...da's nog niet alles: gisteren op de digibox op mijn kamer geen play meer.

Vandaag eens alles in detail gaan bekijken en op mijn telenet staat mijn digibox zelf niet meer tussen mijn verbonden apparaten!

wat ik wel zie:
192.168.0.135, unknown, verbonden via niet bekend
192.168.0.198: android draadloos 2,4GHz

192.168.0.236: unknown, verbonden via niet bekend

192.168.0.205: digicorder, via RJ45

192.168.0.173: deskop, via RJ45

192.168.0.197: iphone, draadloos 2,4 GHz

 

Digibox staat tussen nergens tussen het lijstje! 135 is volgens mij het AP omdat het MAC adres begint met AC en de 236 is volgens mij de digibox omdat het MAc adres hetzelfde begint als de digicorder (6a:63:59:...)

 

update:

even wat verder gekeken op digibox zelf zie ik dat het inderdaad dat het incoming IP adres gelijk is aan het bovenstaand IP adres is. Helaas herkent hij het toestel precies niet en ook bij een reset heb ik nog steeds geen telenet play 😞

Bij IP adres staat wel 10.179.2.184 en bij de digicorder staat 10.179.2.170. Is het normaal dat die in een verschillende range staan?

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

Als ge het AP ertussen uithaalt, is de situatie dan opnieuw normaal?

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

IP conflict bij installeren wifi repeater N300

als ik het AP uitschakel werkt play wel maar bij de instellingen op telenet zie ik nog steeds unkown device ipv digibox (ben 100% zeker dat daar vroeger digibox op stond...)

0 Likes