Beantwoorden
Evandejonghe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

IPV4 Problemen op pc na modemwissel

Hallo,

Ik had bericht gekregen dat mijn internet snelheid ging verhoogd worden, hiervoor moest ik wel een nieuwe modem halen, tot die moment werkte alles normaal.  Zaterdag nieuwe modem gehaald, de nieuwe Gigabit modem/router.  Filmpje op site van Telenet gevolgd en modem geïnstalleerd in plaats van mijn vorige modem, alle kabels aangesloten met als laatste stroomkabel.  Alles opgestart en getest, TV Box werkt, Wifi op smartphone werkt, Netflix op LG Oled werkte ook.  Als laatste PC opgezet en geprobeerd, de PC is rechtstreeks verbonden met de modem via Ethernet kabel.  Zowel in Chrome als in Edge had ik problemen dat sommige sites niet wilden laden, kreeg constant de melding dat het te lang duurde voor de website antwoordde.  Na zoeken ben ik te weten gekomen dat het sites zijn die IPV4 gebruiken, heb Telenet klantendienst gebeld en het enige wat ze me konden zeggen is dat modem correct werkt en die IPV4 en 6 doorgeeft en dat het aan mijn anti-virus kon liggen of dat ik best eens contact opnam met Microsoft.

Voor ik de modem wissel heb uitgevoerd had ik die problemen niet.  Op aanraden van mensen op Tweakers heb ik bij de eigenschappen van mijn netwerkadapter IPV6 uitgezet en enkel 4 laten opstaan, daarmee lijkt het probleem wel opgelost maar ik snap niet waar het probleem vandaan komt, het zou beide types IPv moeten ondersteunen toch werkt IPv4 niet als IPv6 aanstaat.  Als beiden aanstaan kan ik vele sites gewoon niet bereiken.  Misschien een domme vraag maar het maakt toch niet uit in welke van de 4 poorten op de modem de kabel insteekt, heb daar niet op gelet bij de vervanging dat elke kabel terug in hetzelfde slot zou komen te zitten.

Misschien heeft nog iemand dit probleem al eens tegengekomen of weten jullie een oplossing.

Mijn oude modem was CH7465LG-TN, die is vervangen door de CH8568LG, heb bij het vervangen eerst een kwartier gewacht zoals gezegd in instructievideo voor ik iets geprobeerd heb.  Heb modem al gereset (stekker uitgetrokken voor 15sec) en heropgestart, Ethernet kabel in PC al eens losgemaakt en terug ingestoken.  Heb PC ook verbonden met Wifi en geeft zelfde probleem.  Op mijn gsm kon ik wel alle sites bereiken.

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: IPV4 Problemen

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

IPV4 Problemen op pc na modemwissel

Dit lijkt een probleem met de netwerkcache in Windows. Je moet zoals Telenet zegt inderdaad bij Microsoft te rade gaan.

Je kan best je Windows-netwerk eens resetten door de probleemoplosser voor netwerken in Windows eens te doorlopen: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/oplossen-van-problemen-met-de-wi-fi-verbinding-in-window...

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

IPV4 Problemen op pc na modemwissel

@Evandejonghe 

Probeer ook eens je netwerkkaart uit/in te schakelen en probeer eens dit ook:

  1. Uitvoeren en typ:. Cmd of open opdracht prompt
  2. Type ipconfig /release and press Enter.
  3. Type ipconfig /renew and press Enter.
  4. Type ipconfig /flushdns and press Enter.
  5. Restart the computer. (Niet gewoon afsluiten en zelf opstarten, maar op pc herstarten kiezen om cache geheugen op pc te wissen.)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes