Beantwoorden
Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen internet na plaatsen switch na modem

Vandaag een nieuwe 5 poort switch geplaatst na de modem. De switch is een eenvoudige unmanaged switch.

Utp kabel geplaatst van modem naar switch en de kabel naar mijn iMac in de switch. Nu heb ik op mijn iMac geen internet meer.

Aan de kabel van de modem naar de switch ligt het niet want als ik diezelfde kabel rechtstreeks verbind tussen

modem en iMac heb ik wel internet.

Wat ik wel zie bij de netwerkinstelling is 'ethernet, zelf toegekende ip'.

Het lijkt wel alsof de modem geen raad weet met de switch.

Iemand die de oplossing weet voor dit probleem?

 

0 Likes
6 reacties
Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen internet na plaatsen switch na modem

Wanneer ik de switch installeer aan de iMac, de utp die normaal in de iMac verbonden is

in de switch plaats en dan de modem/ switch kabel verbind met de iMac, dan werkt dit perfect.

Zowel switch als kabels zijn dus ok.

Switch rechtstreeks op modem verbinden is dus het probleem.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen internet na plaatsen switch na modem

Ik weet niet welke modem je hebt, maar je moet de switch op een gele internetpoort steken.

Misschien moet je de modem ook eens resetten of heropstarten.

0 Likes
Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen internet na plaatsen switch na modem

Ik heb de nieuwe kubus modem die bij het One up abonnement geleverd wordt. De 4 ethernet poorten zijn dezelfde en het speelt geen rol op welke poort je de switch aansluit. Er zijn geen wan of lan poorten. De modem resetten helpt ook niet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen internet na plaatsen switch na modem


@Vinny70  schreef:

Wanneer ik de switch installeer aan de iMac, de utp die normaal in de iMac verbonden is

in de switch plaats en dan de modem/ switch kabel verbind met de iMac, dan werkt dit perfect.

... knip ...


Hier kan ik niet goed volgen. Kunt ge eens een schema van situatie twee te maken ?

De eerste is simpel: HGW <=UTP-A=> switch <=UTP-B=> iMac en dat werkt dus niet.

Uw tweede set-up, daar ben ik niet mee ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet na plaatsen switch na modem

@Vinny70 Uw Mac geeft aan dat er een zelf toegekende ip gegeven is, dat is meestal omdat deze geen juist of dubbel ip adres krijgt toegewezen.

Als uw Mac lijkt te zijn verbonden met WiFi of Ethernet, maar je nog steeds geen verbinding kunt maken met internet, moet je het probleem kunnen oplossen door DHCP-lease op uw computer te vernieuwen.

1. Klik op Apple-logo in de bovenste menubalk en selecteer Systeemvoorkeuren ... in het vervolgkeuzemenu.

2. Klik in het scherm Systeemvoorkeuren op het netwerkpictogram.

3. Selecteer op het netwerkscherm Ethernet of WiFi in het zijmenu en klik op Geavanceerd.

4. Klik in het volgende scherm op het tabblad TCP / IP en klik op de knop DHCP-lease vernieuwen.

5. Klik op OK om de aangepaste instellingen op te slaan.

Nadat de DHCP-lease is verlengd, kijk je of je verbinding kunt maken met internet.

Kijk ook of je DHCP op automatisch staat en dat je dus geen vast ip adres gegeven hebt.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vinny70
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Geen internet na plaatsen switch na modem

Bedankt voor de feedback.

Ondertussen is het probleem opgelost.

Ik heb geïnformeerd bij Coolblue waar ik de switch gekocht heb.

Daar vertelden ze mij een stresstest uit te voeren. Ipv eerst de utp naar de imac en daarna de utp  naar de smart tv te verbinden met de switch eerst de kabel naar de smarth tv en dan pas die naar de imac.

Ik snap er niks van maar vanaf dan werkt alles perfect.

Techniek, soms snap je er de ballen van.

0 Likes