Beantwoorden
Ex-Netweter
 

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

Nu ik een modem-only heb, kan ik eindelijk eens fatsoenlijk IPv6 gebruiken met mijn eigen router. Via Mijn Telenet zijn alle testen gelukt.

 

Via https://test-ipv6.com/ ook, 10/10.

 

Als ik echter een test uitvoer via https://ipv6-test.com/, krijg ik een 18/20. 

 

De reden is "ICMP filtered": "Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all."

 

Ik vraag me af of andere gebruikers hetzelfde resultaat krijgen. Zit de ICMP filtering aan mijn kant of aan de kant van Telenet?

0 Likes
5 reacties
PhilipC
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

Hoi,

 

uit nieuwsgierigheid zelfde testje uitgevoerd en ik krijg net dezelfde resultaten. Welke speedtest snelheid heb jij? Ik heb paar dagen terug de 1 GigaSpeedboost geactiveerd, maar voorlopig kom ik niet hoger dan 300 Mbps. 

 

Dinsdag komt er een technieker langs, kan hem altijd de vraag is stellen over de ICMP en of dat enige relevantie heeft.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

Ook ik krijg hetzelfde resultaat: 18/20 met dezelfde opmerking.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

Ook bij mij hetzelfde resultaat, hierbij wat meer uitleg over ICMP voor IPV6 wat de lagere score geeft in de tweede test.

CIsco Blogs 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

@Torchwood   Bij mij hetzelfde resultaat en bedankt voor de link. Interessant. Vooral dit:

  • Attacker can claim to be another host’s address using Neighbor Solicitation Messages
  • Attacker can claim to be the default router using Router Advertisement Messages
  • Attacker can claim all addresses using Neighbor Solicitation Messages, preventing hosts from getting an address
  • Attacker can advertise false prefixes using Router Advertisement Messages

Wat vermoedelijk de reden is voor de blokkage. Misschien dat ze dit niet doen bij businessabonnementen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

IPv6 testresultaten & ICMP filtered

Bedankt voor de feedback. Het 'probleem' zit dus niet aan mijn kant. 😉

0 Likes