Beantwoorden
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Ik betaal voor enkele domain names waar ik zelf niet aan kan !! Er werd een ticket aangemaakt maar er wordt mij niet gecontacteerd! DIT KAN NIET
0 Likes
15 reacties
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Hey @Cagiva_Raptor,

 

Hiervoor neem je best contact op met de klantendienst van Telenet.

Je kan hen bereiken via Facebook, Twitter of telefonisch.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

@VincentD Bedankt voor de tip Vincent, maar dat heb ik reeds een week geleden gedaan. En gisteren heb ik nogmaals gebeld. Ze kunnen me daar niet helpen. Ze willen dat ik flink en braaf blijf wachten tot de DNS provider zin heeft om mij toe te lichten dat ze de mist zijn in gegaan MAAR dat ze me niet zullen kunnen helpen. WEL dat **bleep** ik niet. Ik zal dan maar kijken om te veranderen van provider. Het os voor mij nu wel GENOEG geweest
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Misschien eerst eens uitleggen wat je bedoelt met "Ik betaal domeinnamen waar ik niet aan kan". Wat wil je juist doen? Overdracht? A records aanpassen?


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

@Cagiva_Raptor

wat bedoel je met dat je niet aan je domein namen aan kunt ?

wil de de domein namen overzetten van registrar ? ( dns.be ?  voor .be domein namen)

wil je de nameservers aanpassen naar een webhost ( ns1 en ns2 ? )

wil je eigen nameservers gebruiken ( ns1 @ ip , ns2 @ ip ?? ) 

wil je A records aanpassen ? ( www -> ip1 , thuis -> ip2 ?  )

 

er is zoveel je kan doen met domein namen , maar als je niet zegt wat precies je wilt doen is het niet echt mogelijk om te helpen als alles op een andere manier gebeurt ( registrar/dns , forward , ip beheer , server beheer .... ) 

 

en dan hebben we het nog niet over email en SSL certificates en DKIM en DNSsec en andere zaken die je kan doen

 

ik zeg niet dat telenet all die zaken kan doen , maar weten wat je wilt kan wel voor een oplossing zorgen

 

mvg

PowerChaos

0 Likes
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Dag @igvfer Om even te verduidelijken, toen ik de klacht aanmaakte stonden er dus wel een heel pak meer regels in de tekst dan hier nu blijkbaar overgebleven is. Komt dit door een fout van de comunity site of heeft er iemand mijn post gewijzigd... dat laat ik achterwege situatie schets: Ik huur dus ondertussen 4 domein namen bij TELENET. 1. www.knuffelhoek.be (Kinderdagverblijf van mijn vrouw) 2. www.makelt.be 3. www.makelt.eu 4.www.moreThanIt.be Nu blijkt dat als je via de TELENET site de beschikbaarheid van een domein gaat opzoeken hij de Hoofdletters vervangt door verkeerde kleine letters... wat ik bedoel is. Ik heb bij het zoeken naar de beschikbare website MakeIT.be ingegeven. Toen kreeg ik de melding dat de site nog beschikbaar was. Ik maakte de verbinding met de site en zag pas later bij het uploaden van pagina`s dat het systeem van de hoofdletter I en l gemaakt heeft. Er bestond dus al een makeit.be met een Japanse website op. Ik probeer nu al sedert vrijdag 14 oktober de mensen van de DNS dienst van Telenet te bereiken maar kreeg tot vanmorgen nog geen gehoor
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Los van het feit dat de website van de community in het honderd loopt voor wat reden dan ook, ik kan zelfs geen nieuw onderwerp starten, vind ik het abnormaal dat je geen antwoorden krijgt op je vragen. Normaal gezien worden dergelijke dingen afgehandeld door Hostbasket het bedrijf dat sinds een paar jaar eigendom is van Telenet. Los daarvan stel ik mij ook de vraag waarom je uw domeinnamen niet hebt genomen bij de provider die uw websites host. Temeer dat de gratis webruimte bij Telenet enkel HTML en beperkte scripts draait, geen PHP of wat dan ook.


  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Spijtig dat Telenet support hier nog niet op gereageerd heeft. Misschien moet je toch nog een beetje meer aandringen....

 

Toch nog een paar opmerkingen:

1.  DNS is case-insensitive (RFC 4343). Maar  sommige client toepassingen interpreteren het wel case sensitive. Het hangt dus van de tool aan de client kant af of twee domeinen met hoofd- en kleine letters als gelijk of verschillend beschouwd worden. Voor de server zijn ze identiek.

2. een DNS server zal NOOIT een hoofdletter i en een kleine letter l (L) maar wel een kleine letter i en een hoofdletter I (ie)

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

De beste manier om contact op te nemen met vragen over een domein is via de webformulieren en niet via de telefonische klantendienst: https://www.telenet.be/formhandler/form.do?form=personal_mail_site@shiva&locale=nl
0 Likes
VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

@Cagiva_Raptor,

 

Zoals eerder aangegeven kunnen we je hiermee via dit forum niet verder helpen.

Je kan hiervoor best contact opnemen met de klantendienst.

 

Onze collega's doen er dan alles aan om het zo snel mogelijk met je op te lossen.

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Vreemd genoeg als ik zelf een domeinnaam met hoofdletters probeer aan te vragen via www.mijntelenet.be, dan krijg ik als foutmelding "Domeinnaam bevat ongeldige karakters". Met enkel kleine letters krijg ik die foutmelding niet.
0 Likes
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

@Area57. Dat klopt toen ik dit gisteren zelf ook teste kreeg ik inderdaad een boodschap. En bij Telenet wordt er nu gezegd dat dit al altijd zo geweest is. Dus kan ik dit ook niet gaan bewijzen. Maar als ze mij zeggen dat ok 2 maal op 2 verschillende dagen gemist heb met bijna een week ertussen... Dan wordt ik nogal boos 🙂
Want de naam van het bedrijf dat ik in het invul formulier na de zoeknaam moest invullen is dan telkens ook weer correct geplakt
0 Likes
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Ik heb dus voor een 3de maak de klantendienst geconstateerd. Hopelijk kunnen ze mij deze keer wel helpen want ik begin het op te geven.
0 Likes
Cagiva_Raptor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

Maal
0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Ik heb een groot probleem met jullie DNS provider!

@Cagiva_Raptor

dns en domein namen kunnen nooit hoofdletters bevatten

aangezien ze worden omgezet in een ip

 

het kan zijn dat telenet een auto correctie heeft (achterliggend script ) 

en dat bij het omzetten de auto correctie het aanpaste (mag normaal niet )

 

een andere reden is zoals met google chrome , auto fill

dan denk je dat je iets ingeeft , en google chrome veranderd het als je op spatie of zo duwt ( heb dat regelmatig met formulieren en emails )

 

het egine waar telenet mee kan helpen is het domein naam ammuleren , maar die zijn altijd geregistreert voor 1 jaar minimum

 

dus als je niet tevreden bent over de domein naam zelf , kan je er niets aan doen

je kan ook niet zomaar een domein naam wijzigen of claimen

daar bedoel ik dit mee

 

ik registreer powerchaos.com

iemand anders kan p0wercha0s.com registreren , maar nooit meer powerchaos.com zolang ik die domein naam heb ( 0 en o lijkt op elkaar maar is niet hetzelfde ) 

 

om het geval nog leuker te maken

telenet en andere registrars gebruiken een whois lookup van de registrar ( dns.be in dit geval , is voor alle .be domein namen ongeacht welke registrar je gebruikt 😛

als die een fout weergeeft of te traag is (cach of andere zaken ) gebeurd het dat het zegt dat het beschikbaar is (zou niet mogen , maar rare dingen gebeuren  ) waneer het niet is (of omgekeerd)

 

in uw geval zou dat waarschijnlijk zijn gebeurd , dus denk je dat je kan registeren , het systeem past het aan wegens de api call en maakt van de l een i  (verkeerde ascii code ? ) 

die omzetten mag normaal niet ( of gebruiken ze javascript in plaats van php ? ) 

 

mocht het rond dezelfde tijd zijn dat het forum raar aan het doen was kan dat gebeuren

wegens dat de javascripts een error 500 aan het genereren waren ( dus fout van telenet en slecht systeem voor die zaken ) 

kort samen gevat

je kan aleen een refund vragen omdat aanpassing van die domein niet mogelijk is

 

mvg

PowerChaos