24781
netweters
|
152648
antwoorden
|
20727
vragen
|
ik heb een telenetmodem met batterij backup, mijn ip adres is plots gewijzigd zonder dat de batterij er uit is geweest. Kan dit dan?
Ik weet niet wat de lease tegenwoordig is, maar het is zeker niet oneindig. Wel probeert Telenet - bij mijn weten - om je telkens hetzelfde IP toe te kennen, maar dat is duidelijk niet altijd het geval...
Het verbaast me dat u een Telenet backup modem hebt. Wij hadden zo'n exemplaar maar deze voldeed niet meer met overschakeling naar een andere formule. Helaas konden de nieuwere modellen modems niet meer geleverd worden met backup batterij. Nu zitten wij dus al met twee modems. De backupmodem voor telefoon (+ alarm) en de andere voor internet.
Zijn deze types met backup soms terug leverbaar door Telenet?
Mvg, CK
@Ex-Netweter schreef:Het verbaast me dat u een Telenet backup modem hebt. Wij hadden zo'n exemplaar maar deze voldeed niet meer met overschakeling naar een andere formule. Helaas konden de nieuwere modellen modems niet meer geleverd worden met backup batterij. Nu zitten wij dus al met twee modems. De backupmodem voor telefoon (+ alarm) en de andere voor internet.
Zijn deze types met backup soms terug leverbaar door Telenet?
Mvg, CK
De huidige Telenet modems (CBN) kunnen ook worden verbonden met externe noodbatterij.
Deze batterij kost 75 Euro.
Dit kan worden geplaatst door een Telenet Technicus voor 99 euro (Comfort Plus installatie😞
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-modem-battery-pack/
Om je deze kosten te besparen heeft de vorige technicus dus de oude modem met batterij laten hangen en een nieuwe modem bijgeplaatst voor jouw Telenet internetverbinding.
Je kan ook zelf een UPS aanschaffen zodat je er ook je switch, NAS enz. kunt op aansluiten.
Zoals dit http://ipathome.be/Randapparatuur/UPS/Zenergy_Box_500VA of een zwaarder model.
Ooit een Back-UPS van APC gehad, ongeveer zoiets als dit:
http://www.apc.com/shop/us/en/products/APC-Power-Saving-Back-UPS-Pro-700/P-BR700G
Ik denk niet dat ze bij de goedkoopste zitten, maar qua support zijn ze top. Toen het toestel nu en dan aan en uit knipperde om onduidelijke redenen heb ik de support gecontacteerd. Na een paar berichten heen en terug stelde de support voor om me een zwaarder toestel in de plaats te geven zonder extra kosten. Het nieuwe toestel werd gratis geleverd en het oude namen ze ook in één keer mee.
Je moet bij een UPS voor dergelijlke toepassingen zorgen dat je Europese aansluitingen hebt, want de meest hebben uitgangen gelijk er op een computer zitten maar dan omgekeerd en dan moet je nog een blok ertussen steken.
Bij ons is de Telenet modem met backup batterij enkel nodig voor het kunnen inbellen van de alarmcentrale tijdens stroomonderbreking van het net.
Momenteel werkt de installatie met de twee Telenet modems prima behalve dan het overtollige aan telecommateriaal tegen de muur (2 modems, TV versterker, Switch coax netuival,...).
Bij de overschakeling van Belgacom naar Telenet is dit backupsysteem geïnstalleerd geweest om ons systeem te kunnen laten werken. En ja, dit was al een extra kost.
Wij zijn dan ook niet van plan om zelf kosten te doen betreft onze huidige Telenet internet modem te voorzien van een externe backup batterij of het plaatsen van een UPS.
Bij problemen of vereenvoudiging van de installatie zijn er volgens mij drie opties:
1* Telenet zorgt voor een oplossing zonder extra kost.
2* Overschakelen naar provider zonder coax kabel.
3* Installatie van GSM kiezer of UPS zoals hierboven al is beschreven, maar dit is de laatste optie daar de kosten vrij hoog zijn en er bij de GAM kiezer een extra SIM kaart moet worden geactiveerd.
We zien wel, momenteel werkt alles nog zoals het moet.
Als je al zoveel geld uitgeeft om een alarmcentrale te installeren mag 100 tot 150 euro extra geen echt probleem zijn. Ik verwonder er mij nog altijd over dat die mannen dat zelf niet installeren zodat en uw modem en uw netwerkverdeler en eventuele IP camera's kunnen voorzien worden van stroom.
Bij mij staat op mijn UPS de modem, de netwerkverdeler, mijn NAS, een POE switch voor mijn camera's. Op die manier mag mijn electriciteit uitvallen en ben ik nog verzekerd van x aantal minuten stroom zodat eventuele inbrekers alsnog gefilmd zijn. Dat is ook de reden waarom ik WiFi camera's een onzinnige investering vind, hoogstens goed om de babykamer mee te bewaken.
Maar de opnames op die NAS worden gesynchroniseerd met de Cloud en omdat mijn modem nog werkt voor een tijdje door die UPS, lukt dat.
Als ik mijn geld in een kluis steek en ze nemen mijn kluis mee dan heb ik er ook niet veel aan.
Je kan tenslotte nooit voorkomen dat ze inbreken maar je kan ze het wel zo moeilijk mogelijk maken want hoe langer het duurt hoe meer kans op betrtapping.