24757
netweters
|
152422
antwoorden
|
20702
vragen
|
Sinds ik die nieuwe witte modem (EURODOCSIS 3.0) heb moet ik hem alle dagen resetten omdat die trager word, webpaginas laden traag of gewoon niet en downloads worden onstabiel.
Als die juist is gereset werkt die perfect voor een dag daarna gaat het berg af.
Deze modem is aangesloten met een kabel naar men pc, toen ik die zwarte modem nog had waren er geen problemen.
Zijn er nog mensen met dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?
Beste Telenet formumleden, ook ik heb zeer veel problemen met de nieuwe witte Telenet modem.
Ik moet deze elke dag herstarten, na de herstart is mijn internetsnelheid altijd terug perfect. (190 mb/s draadloos). Op het einde van de dag zakt deze altijd naar ongeveer 65-70 mb/s. Na een reset is alles terug in orde. Deze verlaagde snelheid is zowel op mijn imac als macbook pro. Beide toestellen staan ongeveer een drietal meter van de modem. Heb dit reeds aan de klantendienst gemeld en ben ondertussen al drie nieuwe modems gaan halen. Nu woensdag komt er eindelijk een technieker langs om dit te bekijken.
Ik vermoed dat de firmware van deze modem alles behalve stabiel is. Heb geen extra draadloze router hangen. Zijn er nog mensen met dit probleem? Alle hulp is welkom.
Als het effectief aan de firmware ligt, wordt dit dan verder opgevolgd door de technische dienst van Telenet? Of is dit iets dat door de fabrikant in orde moet gebracht worden?
Er gaan nu toch meer en meer mensen met dit probleem zitten aangezien de zwarte modems niet meer verdeeld worden?
Wat ik me ook afvraag is of het probleem bij het draadloze gedeelte ligt en dit eventueel op te lossen valt met een draadloze router aan te schaffen? Ik weet het, veel vragen langs mijn kant maar het is echt een vervelend probleem en ik hoop dat er iemand van Telenet dit meeleest.
Jij bent niet de eerste die over die nieuwe witte modem klachten heeft.
Even een opmerking. Je kan nog altijd de zwarte Home gateways afhalen in een Center. In theorie moet een zwarte bij defect omgeruild worden met een zwarte. Ik probeer altijd te luisteren wat de klant ermee doet en als ik hoor dat er portforwarding enzo gebeurt zal ik geen witte meegeven wegens de problemen die ik hier al meermaals heb gehoord. En meestal zijn dat ook mensen die het begrijpen als ik het uitleg. Want in wezen hebben de witte modems nog geen voordeel buiten de "betere" WiFi als je eigen devices daarvoor geschikt zijn. (AC ondersteuning). Zolang de internet snelheid niet verhoogt boven de 400 Mbps kan je perfect verder met een zwarte Home Gateway. En wanneer die verhoging er komt is een vraag voor de CEO van telenet.
Ja, lap, inderdaad. Die heeft een ethermet poort. Hoe kon ik daar overkijken.
Ik zal eens kijken of ik hier nog een lange utp kabel in huis heb zodat ik de snelheid aan de modem zelf kan testen.
Heb vanmorgen een test uitgevoerd. Via utp kabel verbonden aan de modem een mooie stabiele snelheid van ongeveer 185 mbps. Draadloos op ongeveer een 2 tal meter van de modem verwijderd 75 mbps.
Dus het draadloze gedeelte van de modem is de boosdoender. Hopelijk wordt er hier snel iets aan gedaan door de mensen van de technische dienst.
Dit gaat niet over wifi maar met kabel.