Beantwoorden
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Sinds ik die nieuwe  witte modem (EURODOCSIS 3.0) heb moet  ik hem alle dagen resetten omdat die trager word, webpaginas laden traag of gewoon niet en downloads worden onstabiel.

Als die juist is gereset werkt die perfect voor een dag daarna gaat het berg af.

Deze modem is aangesloten met een kabel naar men pc, toen ik die zwarte modem  nog had waren er geen problemen.

Zijn er nog mensen met dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?

0 Likes
25 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Modem omwisselen in de winkel of naar de klantenservice bellen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Beste Telenet formumleden, ook ik heb zeer veel problemen met de nieuwe witte Telenet modem. 

Ik moet deze elke dag herstarten, na de herstart is mijn internetsnelheid altijd terug perfect. (190 mb/s draadloos). Op het einde van de dag zakt deze altijd naar ongeveer 65-70 mb/s. Na een reset is alles terug in orde. Deze verlaagde snelheid is zowel op mijn imac als macbook pro. Beide toestellen staan ongeveer een drietal meter van de modem. Heb dit reeds aan de klantendienst gemeld en ben ondertussen al drie nieuwe modems gaan halen. Nu woensdag komt er eindelijk een technieker langs om dit te bekijken. 

Ik vermoed dat de firmware van deze modem alles behalve stabiel is. Heb geen extra draadloze router hangen. Zijn er nog mensen met dit probleem? Alle hulp is welkom. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Er zijn al meerdere problemen gemeld over de nieuwe HGW zoals jou vermoed ik dat het aan de firmware ligt.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Als het effectief aan de firmware ligt, wordt dit dan verder opgevolgd door de technische dienst van Telenet? Of is dit iets dat door de fabrikant in orde moet gebracht worden? 

Er gaan nu toch meer en meer mensen met dit probleem zitten aangezien de zwarte modems niet meer verdeeld worden? 

Wat ik me ook afvraag is of het probleem bij het draadloze gedeelte ligt en dit eventueel op te lossen valt met een draadloze router aan te schaffen? Ik weet het, veel vragen langs mijn kant maar het is echt een vervelend probleem en ik hoop dat er iemand van Telenet dit meeleest. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Het zal zeker opgelost worden in de nabije toekomst 🙂
Als de snelheid zakt op wifi probeer het dan ook eens te testen via kabel? Dan weet je waar het aan ligt.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Jij bent niet de eerste die over die nieuwe witte modem  klachten heeft.Vrouw Verdrietig

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Even een opmerking. Je kan nog altijd de zwarte Home gateways afhalen in een Center. In theorie moet een zwarte bij defect omgeruild worden met een zwarte. Ik probeer altijd te luisteren wat de klant ermee doet en als ik hoor dat er portforwarding enzo gebeurt zal ik geen witte meegeven wegens de problemen die ik hier al meermaals heb gehoord. En meestal zijn dat ook mensen die het begrijpen als ik het uitleg. Want in wezen hebben de witte modems nog geen voordeel buiten de "betere" WiFi als je eigen devices daarvoor geschikt zijn. (AC ondersteuning). Zolang de internet snelheid niet verhoogt boven de 400 Mbps kan je perfect verder met een zwarte Home Gateway. En  wanneer die verhoging er komt is een vraag voor de CEO van telenet.Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Ik heb twee Apple toestellen die AC ondersteunen. iMac model einde 2015 en MacBook pro model 2014. Ik kan spijtig genoeg met deze toestellen niet rechtstreeks via een utp kabel aan de modem testen. Beide toestellen beschikken hier niet meer over. Maar toch moet Telenet hier snel werk van maken want er gaan meer en meer mensen een witte modem gebruiken en eveneens dit probleem voorhebben.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

De iMac heeft wel een ethernet poort 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Ja, lap, inderdaad. Die heeft een ethermet poort. Hoe kon ik daar overkijken. 

Ik zal eens kijken of ik hier nog een lange utp kabel in huis heb zodat ik de snelheid aan de modem zelf kan testen. 

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Heb vanmorgen een test uitgevoerd. Via utp kabel verbonden aan de modem een mooie stabiele snelheid van ongeveer 185 mbps. Draadloos op ongeveer een 2 tal meter van de modem verwijderd 75 mbps. 

Dus het draadloze gedeelte van de modem is de boosdoender. Hopelijk wordt er hier snel iets aan gedaan door de mensen van de technische dienst. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

We gaan even wat tests doen 🙂

Kun je dit even volgen en dan een screenshot posten?
http://www.letstalk-tech.com/how-to-access-the-wifi-scanner-in-mac-os-x-yosemite/
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Even wat dingen nakijken 🙂

Kun je dit even volgen en dan een screenshot posten?
http://www.letstalk-tech.com/how-to-access-the-wifi-scanner-in-mac-os-x-yosemite/
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dennis1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Vernieuwde Telenet Webmail? Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Ik moet de EURODOCSIS 3.0 modem dagelijks resetten

Dit gaat niet over wifi maar met kabel.

0 Likes