Beantwoorden
Whiiiii
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Indexpagina van webruimte uitschakelen

Ik wou graag willen weten of het mogelijk is om de indexpagina van mijn gratis webruimte uit te schakelen?

(Deze dus: users.telenet.be/mijnnaam/)

 

Het is niet moeilijk om als gebruiker alle pagina's te bekijken op deze manier...

 

Alvast Bedankt 🙂

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Indexpagina van webruimte uitschakelen

index.html zal altijd als je startpagina gelden voor de webserver. Je hoeft die echter niet te gebruiken en kan die gewoon blank laten. Je kan perfect bv kiekeboe.html als je eerste page gebruiken en dit verder doorvoeren in de navigatie van je andere pages. Je URL zal er dan wel anders en moeilijker uitzien maar als de pages niet gevonden mogen worden door andere gebruikers zul je met een paswoordbeveiliging moeten werken want zoekmachines als Google ea vinden alles.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Indexpagina van webruimte uitschakelen

@Whiiiii  Op mijn indexpagina staat er in elk geval niets hoor. Kijk maar op http://users.telenet.be/igvfer/ .  Je zal er 10 seconden kunnen naar kijken en dan ben je terug bij de Netweters. Welk programma gebruik je om uw site te maken?Als die een index maakt onderaan met al je pagina's ga je dat daar moeten uitschakelen. Standaard staat er op je eerste pagina niets. Dat is gewoon een landingspagina om mee te starten. En als je iets wil plaatsen die voor een beperkt publiek is maak dan een submap met daarin de pagina maar zonder enige verwijzing ergens in de rest van je site.

Bijvoorbeeld: users.telenet.be/naam/naamsubmap/naamfile.xxx (HTML,PDF of wat dan ook)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Whiiiii
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Indexpagina van webruimte uitschakelen

Bedankt voor je antwoord!

 

Ik had geen pagina die "index.html" heette. Mijn homepagina heette gewoon "home.htm". Na het aanmaken van een pagina met als naam "index.html" krijg ik geen lijst van alle pagina's meer te zien, maar wel de index-pagina. 👍 

Kan je op deze webruimte een soort van beveiliging met paswoord zetten...?

 

0 Likes
a167314
Freshman Meerweter
Berichten: 54
WOW, overzichtelijk! π-DAY! Alles op zijn plek! Star Wars Day

Indexpagina van webruimte uitschakelen

gewoon uw index file hernoemen

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Indexpagina van webruimte uitschakelen

@Whiiiii   Inderdaad, standaard is dit de eerste pagina waar naar gekeken wordt. Meestal is er ook een .htaccess bestand waarin je kunt bepalen dat index.html niet je standaard beginpagina moet zijn, maar wel een ander. Heel korte uitleg vind je hier.

https://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/105/0/wat-is-een-htaccess-best... 

Je zet eigenlijk je openings pagina het makkelijkst onder de naam index.html. Daar kan je dan een hoofdmenu zetten die verwijst naar de onderdelen. Als een bezoeker dan in geeft users.telenet.be/naam komt die daar automatisch terecht. Je zet er geen links op naar dingen die je niet wil laten zien. En zet dat dan eventueel onder een andere map. Ik heb het nog niet geprobeerd op de gratis ruimte van telenet maar op commerciêle webhostings zoals one.com, mijnhostingpartner.nl kan je zelfs je mappen beschermen met een paswoord. Dit zijn hostingruimtes met eigen domeinnaam, meer mogelijkheden, mailboxen op uw domeinnaam voor minder dan 50€ per jaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.