Beantwoorden
420tox
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Installatieproblemen Safespot met Windows 10

hey, ik heb een nieuwe windows op mijn pc installed... nu krijg ik men safespot er niet meer werkend op... op de gsm denk ik dat die oke is... maar voor de pc als ik die wil koppelen geeft die een fout weer. hulp zou welkom zijn maar telenet weet van niks en kent weer alleen de zin... dat probleem ligt niet bij ons. graag redding... 😉Schermafbeelding 2020-10-18 140841.png

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: safespot installatie problemen windows 10

0 Likes
78 reacties
Pcfreakske2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Installatieproblemen Safespot met Windows 10

@Ex-Netweter  :  Ja, dat heb ik ook al eens geprobeerd, geen resultaat, nog steeds die foutmeldingen.

 

Ik heb ondertussen ASUS gecontacteerd, ik heb namelijk een ASUS ROG Strix Scar II ( GL704GW ) en zij raadde mij aan om een reset te doen van Windows.

 

Gelukkig hebben we een Synology NAS waar alles op gebackupped wordt, dus dat is geen probleem.

 

Misschien dat ik wel eerst een systeemkopie op de NAS moet maken, zodanig dat als het misgaat, dat ik alles nog heb, hé. 

 

Goed idee ? 

 

 

Met vriendelijke groeten,

Pcfreakske2000
0 Likes

Installatieproblemen Safespot met Windows 10

@Pcfreakske2000 Full system image backups en backups van je individuele bestanden zijn uiteraard geen overbodige luxe. Absoluut een must mocht het eens foutlopen.

 

Probeer toch 'ns het volgende. Command prompt (als admin uitvoeren):

 

cleanmgr.exe /sageset:1

Je stelt schijfopruiming in. Selecteer hier alles en klik OK

 

cleanmgr.exe /sagerun:1

De ingestelde schijfopruiming zal uitgevoerd worden. Kan best een hele tijd duren

 

sfc /scannow

Je systeembestanden zullen gecontroleerd worden

 

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Andere aspecten van je besturingssysteem zullen gecontroleerd worden

 

shutdown -r -t 007

De pc zal herstart worden

 

Eenmaal de pc herstart is open je CCleaner en scan je het register op fouten. Herstel ze. Herhaal dit tot er bijna geen fouten meer gevonden worden en herstart nogmaals de pc.

 

Creëer op de c:\ schijf een map genaamd bijvoorbeeld Safespot-handmatig. Start de installatie als administrator en doe de installatiebestanden in die ene custom map terechtkomen.

0 Likes
Pcfreakske2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Installatieproblemen Safespot met Windows 10

@Ex-Netweter : Ik zal het vanavond eens proberen. 

Hopelijk moet ik niet Windows 10 terug installeren, want ook al heb ik een backup op de NAS staan, het risico dat je alles terug moet installeren is er toch, denk ik.

 

 

Met vriendelijke groeten,

Pcfreakske2000
0 Likes
Pcfreakske2000
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Installatieproblemen Safespot met Windows 10

Ik heb mijn pc opnieuw ingesteld via Instellingen --> Systeemherstel -->  Deze pc opnieuw instellen.

 

Natuurlijk ben ik wel al mijn programma's en dergelijke kwijt, maar ik ga proberen om de backup terug te herstellen en terug alles als voorheen te krijgen.

 

Telenet Safespot is trouwens succesvol geïnstalleerd nu.

 

Bedankt allemaal voor jullie hulp ! 

 

 

Met vriendelijke groeten,

Pcfreakske2000