Beantwoorden
pvandenbulcke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Intensieve gebruiker

Hallo,

mijn stomme windows 10 pc.... zit al een tijd met probleem...... die vreet al mijn internet verbruik op... Ik heb het probleem wel gevonden..... Blijkbaar is het Windows Update die voor welke reden dan ook maar blijft downloaden ook zijn alle updates geinstalleerd.... weeral typisch Microsoft. Natuurlijk niet direct een oplossing gevonden, dus dan maar Window Update service disabled (voorlopig)

 

Maar nu ben ik intensieve gebruiker (dank u MS) en het is nog maar het begin van de maand.

Is er een mogelijk om terug tijdens de piekuren de volle bandbreedte te gebruiken ook al is het maar om de maand door te komen (mits bijbetaling) ?

 

0 Likes
5 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Intensieve gebruiker

Bij abonnementen  met een vast volume zoals Fiber100 (in Whop) of Basic Internet kan je volume bijkopen als je over de limiet zit en surf je weer aan de volle snelheid van dat abonnement

 

Maar naar wat ik begrijp uit je post heb je een abonnement met vrij downloaden. En dan is er volgens mij niets aan te doen vrees ik...

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Intensieve gebruiker

Hoi

 

Mogelijk ligt het aan de optie dat Windows updates upload. Op deze website staat goed uitgelegd hoe je het uitschakelt. (Ik heb te weinig tijd om het zelf even te typen).

https://www.howtogeek.com/224981/how-to-stop-windows-10-from-uploading-updates-to-other-pcs-over-the...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pvandenbulcke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Intensieve gebruiker

Hallo,

Dat uploaden had ik.al bekeken, dat is het niet.

Op mijn firewall zag ik duidelijk downloads van Microsoft servers 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Intensieve gebruiker

Open start en typ: "cmd" er komt dan command prompt te staan. Rechts-klik er op en klik dan op 'open als administrator'

 

Voer dan dit commando in (en druk op enter):

dism /online /cleanup-image /scanhealth

Als dat gedaan is en er staat dat er geen fouten zijn gevonden (of iets in die aard)

Voer dan dit commando in:

sfc /scannow

Laat even weten wat er op komt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Intensieve gebruiker

Geen antwoord op je vraag, maar onder Windows Updates (geïnstalleerde updates of historiek) kan je normaal gezien kijken welke bepaalde update KB een probleem geeft.

 

Een goede site om te zoeken naar problemen met Windows Updates is askwoody.com. Je kan daar een search doen naar die welbepaalde KB.

 

Wil je kijken welke programma's je limiet opvreten, dan kan dat met Networx. Zorg dat je versie 5.5.5 neemt, die is gratis.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes