Beantwoorden
Brecht09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
My smart Valentine Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn

Ik heb een aanhoudend probleem met mijn internet en zou hier graag om oplossingen vragen.

 

Wij surfen op het internet via een Whoppa abonnement van Telenet. 

De snelheden en dergelijken zijn allemaal perfect, zo kom ik via draadloos internet aan een downloadsnelheid van 180 mb/s. 

 

Echter is er een probleem waarbij het internet voor enkele seconden wegvalt, zelfs op toestellen die via UTP-kabel direct verbonden zijn op de modem. Als iemand een ander apparaat dat internet gebruikt opstart (laptop van broer of ouders) valt het internet voor enkele seconden weg, daarna is het direct weer terug op volledige snelheid. Ook als er andere personen het internet aan het gebruiken zijn valt hierna op onregelmatige tijdstippen het internet enkele seconden weg. 

 

Ik heb al meerdere malen de helpdesk van telenet gecontacteerd in verband met dit probleem, maar zij merken altijd op dat het signaal van de modem normaal lijkt. Ook zijn er enkele techniekers langsgekomen om alles eens na te checken, enkele maanden geleden voor de laatste maal. Deze technieker raadde mij aan om de splitter die ik had te vervangen door een beter model, en bovendien een wifi-repeater van telenet te plaatsen, dit heb ik dan ook laten doen, de technieker heeft deze toestellen zelf geplaatst en ingesteld. 

 

Dit heeft het probleem echter niet verholpen. Ik werd nu doorverwezen naar de netweters, en hoop dat jullie mij met dit vervelende probleem kunnen helpen, want het geraakt echt maar niet opgelost! 

 

Ik ben vaak bezig met online gamen (vooral Fifa), en wanneer het internet dan enkele seconden wegvalt, verlies je natuurlijk je online game en dat kan behoorlijk frustrerend werken!

 

Hieronder een lijstje van een aantal zaken die telenet of wijzelf al geprobeerd hebben:  

 

- Port forwarding (http://playstationclan.be/index.php?topic=36.0)

- Kanaal van de modem aangepast (via de telenet hulpdesk) zodat er geen mogelijke storingen zijn met internetsignalen van buren

- gecontroleerd dat er geen toestellen hetzelfde vaste IP-adres hebben waardoor het ene toestel voorrang krijgt op het andere.

 

Ik hoop dat ik de situatie nu voldoende toegelicht heb en dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

Alvast bedankt! 

 

0 Likes
18 reacties
Nessa_Mvb
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn

Ik heb dit probleem de laatste tijd ook heel erg vaak.

Het is vooral frustrerend omdat ik mijn game stream en mijn stream dan ook helemaal uit gaat vallen.

Mijn modem is nog maar 2 jaar oud en is van de nieuwe generatie. ..

0 Likes
cQiix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn

Beste ,

 

Ik heb sinds een paar weken hetzelfde aanhoudende probleem met pc gaming steam platform vooral en waar de vrouw of schoonmoeder YouTube of Facebook ,etc op heeft staan waarbij men ping van +- 20ms naar 90 a 120ms gaat wanneer zij verbinding maken of tijdens het laden van pagina's, YouTube het laden van nieuwe video's zeg maar.

 

Volgens wat ik hier lees kan dit dus aan de modem liggen ? deze is net een jaartje oud nu en van de nieuwe generatie...

 

 WIGO Internet Fiber 2 GB  internet pakket heb ik en zou volgens de klantendienst meer dan voldoende zijn.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn

@cQiix

 

Maak even een nieuw topic aan dan ga je meer reactie krijgen 🙂

 

Probeer er ook meer informatie te vermelden. Wifi, kabel, netwerklayout, ...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet Drops als er meerdere gebruikers zijn

@Nessa_Mvb maak ook even een nieuw topic aan. Modem omruilen is niet altijd de oplossing dus w bekijken het beter even na.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes