Beantwoorden
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet kicks

Hallo

 

ik heb al een hele tijd last van  internetkicks en dit is meer gericht op mijn PC / PS4  

 

->dagelijks staan deze 2 beide toestellen de hele dag aan bv... 08.00 t/m 24.00 ...

 

PC = World of warcraft = kick 

PS4 = party chat =kick

ps4 = party chat+ game= beide kick ...(kick uit de groep en het spel)

 

ook staat teamspeak op mijn pc en tijdens een kick van ps4/pc spel heb geen enkel last van een disconnect op teamspeak

ook geen enkele site doet er moeilijk dus dit is echt  spel/spelconsole gerichte kick

 

bv. savond's speel ik met vrienden een potje rocket league op de ps4... ook staat de pc op met de site van playsport open om zo toch nog wat van het sport (voetbal) mee te snoepen..dan krijg ik af en toe een kick dit is niet  altijd maar als ik dan de site HLN open (het laatste nieuws) dan is er 100% een internetkick 

 

speel ik in de dag op pc World of Warcraft is het ook een kick van het spel (100% bij openen HLN) 

 

geen enkel problemen met

tv

tablet

smartphone

 

wat ik ook heel raar vind is het download grafiekje op de telenet site...

vorige maand...Totaal verbruik: 874 GB

dit is gelijk WTF ??? dat is dag en nacht netflix zien op hoge kwaliteit...

wat er dan opvalt zijn dagen dat er zelfs 70 GB gedownload is op daluren....  en er staat helemaal niets op dat download...

 ________daluren________piekuren

04/02 __18 GB__________1.6 GB

03/02 ---18GB__________5.1 GB

 

piekuren kloppen helemaal want ik weet zelf ook wel als je hele dag ps4 en world of warcraft laat opstaan dat het download 

 

maar wat ik niet snap zijn de daluren.... hoe kunnen deze zo hoog geraken als er helemaal niks opstaat (ps4/pc/tv's/tablet) dit slaagt toch nergens op ? en je kon toch 4a5x zo veel downloaden tijden de daluren ? dan moet er toch serieus gedownload worden.... 

 

wat hangt er allemaal het internet bij ons..

tablet (dag en nacht)

gsm (amper 1x per dag)

ps4  (hangt er van af meestal van 08.00+- tot 24.00+-)

pc    (hangt er van af meestal van 08.00+- tot 24.00+-)

pc    (amper 2 uurtjes per dag ...zelfs zo veel nog niet)

digibox ( hele dag 08.00+- tot 24.00+-) ( snachts op stand by (rood lichtje)

laptop  (amper 2 uurtjes per dag ...zelfs zo veel nog niet) (netflix)

 

NETFLIX

uiteraard gebruikt dit veel op hoge resolutie en bij ons staat hij op normaal maar hiermee heb ik geen problemen want  we kijken in de dag ....piekuren en zoals ik al aantoonde heb ik geen problemen met mijn piekuren

 

 de pc(world of warcraft) en ps4  zijn verbonden met een switch   ik heb al zitten denken dat it het probleem zou kunnen zijn maar dan is het nog altijd raar dat mijn pc geen probleem ondervind met het gebruiken van teamspeak en 20tal internet tabs open... + als mijn vrienden op ps4 bij hun thuis  HLN starten (pc)  hebben zij hetzelfde probleem

 

kick uit de party en het spel op ps4.... dit ligt dan toch gewoon aan telenet zelf ???

Tags (3)
0 Likes
8 reacties
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Internet kicks

Ik ken geen jato over wat je bezig bent, maar een vraag borrelt:

Wat is KICK?

Eten ze dat met lepels? Even groot als een koe?

Kick-2[1].jpg

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet kicks

reageer dan gewoon niet als je niets nuttigs te zeggen hebt....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet kicks

Op de PC's en laptop zou je Networx kunnen installeren om te zien welke programma's wat juist downloaden/uploaden. Gebruik wel de 5.5.5 versie. Die kan je hier downloaden: http://filehippo.com/download_softperfect-networx/

 

Wat de grafiek van TN betreft: vergeet niet dat dit niet alleen download is, maar ook upload. Wie zegt dat er nergens iets de hele nacht aan het uploaden is?

 

Met die kicks kan ik je helaas niet helpen. Wat de upload/download betreft zou je ook eens kunnen proberen om sommige toestellen uit te schakelen. Nog een mogelijkheid: verander de sleutel ("wachtwoord") van je netwerk eens, al was het maar voor één nacht.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Internet kicks

hartelijk bedankt voor je reactie

bij deze heb ik dan ook ineens  networx gedownload en het wachtwoord aangepast 

 

ik zal dan eens starten met elke dag  een apparaat los te koppelen en  uitzoeken wat het probleem kan zijn 

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Internet kicks


@Magmabulle schreef:

ik zal dan eens starten met elke dag  een apparaat los te koppelen en  uitzoeken wat het probleem kan zijn 

 

 


Heel goed idee, al was het maar om een en ander te kunnen uitsluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet kicks


@Magmabulle schreef:

reageer dan gewoon niet als je niets nuttigs te zeggen hebt....



Ik wil @Ab33506 bijtreden in zijn  vraag. Dit is wel degelijk een zinnige vraag. Zo leren niet-ingewijden ook iets. Trouwens veel nuttige antwoorden zie ik ook niet. Kan ook niet anders als de vraag moeilijk te begrijpen valt.

En ben ik mis als ik meen dat piekuren lopen van 12 tot 24 u en daluren van 0u tot 12 uur. Als ik zie dat je speelt van 8u tot 24 u dan zie ik wel degelijk dat je 4 u speelt in de daluren (zijnde van 8 tot 12).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Internet kicks


@Magmabulle schreef:

reageer dan gewoon niet als je niets nuttigs te zeggen hebt....


Ach, dat zijn dus kicks. Wie niets vraagt, blijft dom. Maar ik dit antwoord duchtig epibrreren!!
________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Internet kicks

Het is vrij duidelijk wat @Magmabulle bedoelt met kicks als je games speelt.

 

In ieder geval,

Het probleem dat jij hebt is al veel besproken in deze post.

Men denkt dat het probleem veroorzaakt wordt door advertenties. Je kan proberen om op elk apparaat adblock te installeren, dat zou een tijdelijke oplossing zijn. Maar er wordt gewerkt aan een oplossing voor het probleem.

 

Dat van je internetverbruik, mogelijk zijn er andere mensen in je huis die veel downloaden of er zitten buren op je wifi netwerk?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes