Beantwoorden
Benny0955
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet valt uit op game PC en crasht spelserver

Hey,

 

eventjes snel een situatie schets, ik heb in het verleden al een redelijk aantal spellen ''gehosted" op servers vanop mijn verschillende pc's/laptops... nu recent zijn we (mijn ouders en dus defacto ik ook) overgestapt op het One+ abonnement.


Nu wou ik eventjes nostalgisch doen en nog eens een Minecraft server opstarten met (kort geleefd) succes. Ik heb alle standaard stappen doorlopen (firewall regels opzetten, portforwarding, statisch IP adres opzetten op mijn pc) en mijn vrienden kunnen inloggen en verbinden.

 

Maar dan begint het rare, na een interval van 5 à 15min wordt mijn internetverbinding op de serverpc afgebroken (enkel op dat toestel) en wordt iedereen natuurlijk gekicked uit het spel buiten mezelf (server draait op mijn pc waarop ik ook speel). Om weer een verbinding te krijgen moet ik die pc weer heropstarten.
Ik heb op het internet al verschillende oplossingen na gegaan, gaande van de minecraftserver zelf herinstalleren tot het resetten van de modem zonder succes. Ook hier heb ik (maar) een post gevonden met een gelijkaardig probleem, onfortuinlijk genoeg is de persoon in kwestie is naar Orange vertrokken.... iets dat ik liever (nog) niet zou doen.

 

Dus mijn vraag is of er hier iemand is die mij kan helpen/uitleggen wat er misloopt?

 

Op het netwerk zitten nog twee accesspoints (parallel verbonden) waarvan mijn pc ingeplugd is op een ervan en de kabels die hier liggen zijn cat5e of ouder en de errorcode die minecraft zelf geeft is 'io.netty.channel.AbstractChannel$AnnotatedConnectException: Connection timed out: no further information'.

 

Alvast hartelijk bedankt

p.s.

mijn excuses op voorhand als ik een paar foutjes heb gemaakt t.o.v. incorrect bord/"repost"

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Spelserver crashed internetverbinding server

 

Tags (3)
0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet valt uit op game PC en crasht spelserver

@Benny0955 eerste waar ik dan aan denk (ben het niet zeker) is dat de AP overbelast worden en ze dan uitvallen ofzoiets.

misschien dat er andere meer info hebben daarover...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Internet valt uit op game PC en crasht spelserver

verbind je server eens rechtstreeks via kabel met de modem en kijk of je het dan nog hebt?

0 Likes
Benny0955
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Internet valt uit op game PC en crasht spelserver

hey sorry voor de extreem late respons maar het leven kwam even in de weg, ik heb de server rechtstreeks verbonden zonder succes. Na wat verder onderzoek ziet het er naar uit dat het een probleem is met niet sterk genoeg hardware (kabels in huis alsook in de pc zelf)....

0 Likes