24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds vandaag heb ik problemen met surfen als ik via VPN verbind. Ik doe thuiswerk.
Je zou denken dat dit aan de VPN van mijn werkgever ligt (NVIDIA), maar mijn collegas ervaren geen problemen...
De problemen doen zich voor op verschillende toestellen, verschillende besturingssystemen, verschillende VPN software, zowel op Telenet 4G als WiFi als ethernet.
Maar... als ik een extern 4G bakje gebruik van een andere provider (Movistar, dual network SIM) werkt het perfect?
De business klantendienst van Telenet bevestigt dat er nog mensen zijn met VPN problemen, maar ze weten niet waarom, en adviseerden met op dit forum de vraag te stellen.
welk soort vpn is dat,is er de mogelijkheid om een ander soort te gebruiken om de verbinding te maken?
wireguard , pptp , ipsec, ...
misschien werkt het via een andere vpn techniek wel als deze beschikbaar is
Het probleem was heel lage snelheid, constante reconnections van de VPN, of time-outs.
Vandaag is het probleem automagisch opgelost, de glitch in de matrix is gepatched, oef
Het is te zeggen, op Telenet 4G is het nu vandaag snel, maar via Ethernet nog steeds traag of time-outs. Dus al één stapje in de goeie richting...
Idem hier; thuiswerk via VPN. Om de haverklap valt verbinding met ethernet even weg, waardoor de VPN-verbinding opnieuw moet connecteren. Hetzelfde doet zich voor via de Wifi. Alleen als ik connecteer via mijn 4G (hotspot GSM, niet-telenet), is de verbinding stabiel...
Dat is gisteren begonnen, en vandaag gebeurt het met regelmaat nog steeds.
(regio Ninove)
Als dit blijft duren heeft Proximus jammer genoeg een klant erbij binnenkort, ik heb geen keuze dan 🙈
Vpn is niet alleen het probleem. Uit noodzaak en daarna interesse heb ik software als Fing, Wireshark, Glasswire, Bitdefender. Er zijn ook DHCP issues, geen secundaire DNS, wegvallen van verbindingen. Alle software zegt hetzelfde dus ik heb voor de technieker screenshots verzameld. Hopelijk beterschap binnenkort.