Beantwoorden
Hammer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

Welk ip-adres behoor ik te zien voor de digicorder in thuisnetwerk op mijn telenet.

Het Inhome 192.168.x.x of het 10.x.x.x

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

@Hammer

 

Als je een HGW van telenet hebt, dan zul je in de settings van de digicorder TWEE adressen vinden, van allebei de soorten eentje. Om hem te benaderen in uw thuisnetwerk dien je dan uiteraard het 192.168.0.x adres te gebruiken. Het 10.x.x.x adres is het publieke adres.

 

Heb je daarentegen een modem-only met eigen router, dan zul je enkel het publieke adres 10.x.x.x terugvinden. In dat geval is de digicorder uiteraard NIET benaderbaar in uw eigen homenetwerk (vermits hij er niet in is opgenomen).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hammer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

@StefaanH

Hey Stef, DBJo hier, remember DBMS:- )

De digicorder bleef hangen op MHP, en kreeg zijn updates via de coax niet meer geïnstalleerd.
Ik kon het toestel ook niet meer via de TV-interface benaderen.
Na contactname met Helpdesk Telenet wist men mij oa. te zeggen dat er geen 10.x.x.x zichtbaar was.
Men stelde voor om het toestel te ruilen.
Ben dan naar een telenetshop geweest en na overleg besloten eerst de HGW te vervangen.
Dit hielp echter ook niet.
Vroeg me dan af wat er in mijn telenet zichtbaar zou moeten zijn van ip-adres ? Vandaar mijn vraag.
Ondertussen terug naar telenetwinkel en de digicorder is ook vervangen.
In mijn telenet - thuisnetwerk is dus enkel het inhome ip-adres zichtbaar en via de tv-interface kan ik beide ip-adressen terugvinden.
Dit in tegenstelling tot wat men mij wist te zeggen bij telenet-helpdesk en in de telenet-shop, waar men stelde dat het 10.x.x.x adres ook zichtbaar is in mijn telenet
Weet er iemand of het publiek ip-adres(10.x.x.x) van de digicorder kan worden teruggevonden zonder de tv-interface te gebruiken igv HGW
Het jammere blijft natuurlijk dat een mislukte update van de software, mij noodzaakt om een andere digicorder te gaan halen, en mijn opnames op de oude digicorder ben ik kwijt !

gtx, Hammer

0 Likes
Hammer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Hoort wie klopt daar? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

@StefaanH

Hey Stef, DBJo hier, remember DBMS:- )

De digicorder bleef hangen op MHP, en kreeg zijn updates via de coax niet meer geïnstalleerd.
Ik kon het toestel ook niet meer via de TV-interface benaderen.
Na contactname met Helpdesk Telenet wist men mij oa. te zeggen dat er geen 10.x.x.x zichtbaar was.
Men stelde voor om het toestel te ruilen.
Ben dan naar een telenetshop geweest en na overleg besloten eerst de HGW te vervangen.
Dit hielp echter ook niet.
Vroeg me dan af wat er in mijn telenet zichtbaar zou moeten zijn van ip-adres ? Vandaar mijn vraag.
Ondertussen terug naar telenetwinkel en de digicorder is ook vervangen.
In mijn telenet - thuisnetwerk is dus enkel het inhome ip-adres zichtbaar en via de tv-interface kan ik beide ip-adressen terugvinden.
Dit in tegenstelling tot wat men mij wist te zeggen bij telenet-helpdesk en in de telenet-shop, waar men stelde dat het 10.x.x.x adres ook zichtbaar is in mijn telenet
Weet er iemand of het publiek ip-adres(10.x.x.x) van de digicorder kan worden teruggevonden zonder de tv-interface te gebruiken igv HGW
Het jammere blijft natuurlijk dat een mislukte update van de software, mij noodzaakt om een andere digicorder te gaan halen, en mijn opnames op de oude digicorder ben ik kwijt !

gtx, Hammer

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

De ip adressen 10.xx.xx.xx en 192.168.xx.xx zijn beide privé adressen en worden niet geroute door het internet zie deze link :

https://nl.wikipedia.org/wiki/RFC_1918

Het 10.xx.xx.xx is waarschijnlijk een privé ip adres gebruikt in een privé netwerk van telenet. De modem heeft waarschijnlijk een IP tunnel naar een Telenet server die dit netwerk beheert.

Het 10.xx.xx.xx is dus geen publiek adres maar een privé adres in een Telenet privé netwerk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ip adres digicorder thuisnetwerk mijn telenet

@Janneke_Dust

Wat betreft dat 10.x.x.x adres hebt ge wel gelijk, het is in feite geen publiek adres op niveau internet, maar we gebruiken de term "publiek" in deze context" als "niet mijn eigen netwerk". Het klopt natuurlijk dat ook dit adres niet echt publiek is, maar een adres in het "interne" telenet netwerk (de WAN telenet als je zo wil). Voor de gebruikers thuis is het dus in zekere zin wel publiek als zijnde niet in hun homenetwerk (LAN), vandaar .... 

@Hammer

Een switch van digicorder was misschien niet nodig geweest, je kan die steeds resetten/opstarten met een bepaalde toestsencombinatie, welke juist, weet ik zo niet van buiten. Zonder garantie natuurlijk dat het euvel verholpen zou zijn, en dat zullen we nu nooit meer weten ...Gefrustreerde smiley


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes