24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
Ik heb een ipcamera geplaatst in mijn woning. Poorten geforward, perfect te benaderen intern maar ook extern. Alles werkt, voorlopig.
DDNS in gebruik, die verwijst naar mijn locatie, maar probleeem is dat telenet met dynamische adressen werkt (en geen interesse om 12 euro per maand meer te betalen om een business te nemen en dus een vast ip te krijgen), iemand een idee hoe ik dat probleem oplos?
@Ex-Netweter misschien dat ik iets gemist heb maar even vanaf het begin beginnen.
Lukt het om je camera lokaal binnen je netwerk te benaderen?
Welk vast IP-adres heb je ingesteld op de camera?
Kun je anders even een screenshot van de instellingen van de camera posten?
@PowerChaos misschien best even proberen of alles met ip werkt en de port forwarding, misschien is er gewoon iets stoms misgelopen en daarna met DDNS beginnen.
ze heeft de poort van de camera al kunnen aanpassen van 80 naar 8080
dus ze geraakt op de camera van lokaal xD
denk zelfs dat ze het ip al heeft kunnen vast zetten aangezien ze vroeg achter DMZ instellingen op telenet
DMZ heeft nog niets met DynDNS te maken , gaat aleen nog maar over ip
DynDNS is het gemakkelijkste , gewoon app er op zetten en klaar 😄
DMZ is de "gemakkelijke" portforwarding , nadien kan je dat bijtweaken met de firewall
aangezien DMZ alles openzet 😛
mvg
PowerChaos
voor debugging en dingen te laten werken is het beste om zo weinig mogelijk problemen te hebben of om iets te hebben dat storing kan geven
ik bedoel daar het volgende mee
firewall
DMZ
virus scanner
Routing
Filtering en zo verder
tot dat het werkt , en dan werk je achteruit terug
in dit geval begin je met DMZ omdat je dan weet dat de firewall niets kan tegenhouden
werkt het , dan kan je de firewall aanpassen en als het dan niet meer werkt weet je dat het de Firewall is
omgekeerd ook , werkt het niet -> niet de firewall maar de config
dus nadat alles werkt kunnenn we de firewall instellen als dit altijd als laatste is 😄
zelfde met windows en programma's dat niet willen werken of traag werken -> schakel virus scanner uit ... en dan ben je zeker dat het iets anders is dan de virus scanner ^^ (voor de rest heeft het geen nut )
mvg
PowerChaos