Beantwoorden
Hans15
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

Ik heb one plus. Normaal 1gb/s.maar wil het max benutten.daar de modem in een gesloten ruimte staat in ons huurhuis, ben ik verplicht wifi oosters te gebruiken waardoor ik enorm veel van mijn Wifi-Snelheid verlies.
Zou het niet sneller gaan met een RBK353-100EUS
NETGEAR Orbi WiFi 6
AX1800 Dual-band Mesh WiFi-systeem (RBK353).kan dit?
Ik moet wil de tv via een wifi booster laten werken.kunnen die twee met elkaar overweg?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Mesh opstelling

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

One plus Up.😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! Organisatietalent!

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

Mesh heeft, mits de goede opstelling, het voordeel dat data de minst belaste weg zoekt. Maar een mesh opstelling impliceert minstens 3 AP's die in elkaars bereik zijn opgesteld. In lijn opgesteld zijn en blijven het gewone (ietwat verbeterde) repeaters. En je blijft tenslotte altijd snelheid verliezen afhankelijk van de opstelling van de client t.o.v. het AP. Mesh impliceert dat een client (smartphone of iets dergelijks) verbinding maakt met het minst belaste AP en dat data gestuurd wordt via de minst belaste weg. Als het moet toekomen op je router A dan gaat de data van B naar A of van C naar A maar het kan ook van B over C naar A. Maar je begrijpt dat als er 5 toestellen op B en 5 op C sitten dat A de data van 10 toestellen moet verwerken dit voor vertraging kan zorgen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

@igvfer 

Zelf gebruik ik Mesh en moet zeggen ben er zeer tevreden over en heb geen enkel verlies op de verbindingen. Heb dan ook de juiste aantal torens geplaatst en goed geplaatst zodat alles een juiste en correcte werking heeft. Ik heb de One UP en als ik draadloos de speedtest doe is het 650 Mbps download tot 700 Mbps download. Dus ik ben er zeer tevreden van en heb dus eigenlijk bijna geen snelheid verlies. Daarnaast bij vermelden dat ik de wifi op de modem heb uitgezet en de eerste toren aan de modem verbonden al de rest is dus draadloos op elkaar aangesloten. Bij mij staat de modem ook weg gezet in een kast. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7730
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! Organisatietalent!

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

@patrick37Daarom ook dat ik spreek van een goede opstelling. In de publiciteit lijkt het allemaal een fluitje van een cent maar de opstelling is cruciaal. En het grootste probleem van veel mensen hun Wifi is dat die ergens in de hoek van de garage staat waardoor de helft tot zelfs 3/4 van hun bereik bijna letterlijk op straat ligt. Een meer centrale opstelling brengt al soelaas, als dat mogelijk is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! PhD in problem solving! De gouden postveer is voor jou

Is een Mesh opstelling beter voor snelle verbinding?

Idd @igvfer er is een goede opstelling vereist. In het begin toen ik begon met Mesh wifi was het meer huilen dan dat ik er gemak van had viel elke keer uit. Maar uiteindelijk na wat goed inlezen en dergelijke ja torentje te weinig en niet de meest gunstige plaatsen gekozen , ondanks de app zei staat goed. Dus je kan niet altijd vertrouwen op app want die houd geen rekening met muren en dergelijk die een rol spelen.

 

Dat gezegd hebben @Hans15 mijn modem staat dus ook in een kast. Je wifi netwerk zal niet 'sneller' gaan. Je bent nog altijd afhankelijk van de snelheid die Telenet je bied. Enkel wat je met je Mesh bereikt is dat je een betere dekking kan hebben maar zoals je al leest je dient alles goed en correct te plaatsen. Het is niet zo maar even de app volgen en je bent klaar en het werkt. Laat je ook niet geheel verleiden van wat er op de doos staat van die Mesh torentjes. Er staat op beschreven dat ze een dekking geven tot een x aantal vierkante meter. Maar dit is wal als alles vrij kan staan en dat is niet altijd het geval. Die doos en de fabrikant houden geen rekening met muren die goed bewapend zijn met beton of staal en hoe je opstelling kan zijn op dat moment. Heb je een open ruimte , de living bijvoorbeeld , ja dan plaats je ze op een goede strategische plaats en het werkt. Maar zoals we dus hier al meermaals aanhalen , bekijk je huis en opstelling goed , ik heb dus zes torentjes moeten plaatsen omdat ik te veel muren heb en geen open ruimtes heb in huis. Maar ze zijn zo geplaatst dat alle torentjes elkaar kunnen zien en daardoor heb ik overal wifi zonder enige uitval of haperingen. Maar de plaatsing ervan heeft wel even wat tijd gekost.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.