Beantwoorden
Hidden86
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?

Beste Suzy,

 

Dit gaat over de Doc 3.1 E-Router CV8560E die ik al heb maar aub alles goed lezen om heel het verhaal te kunnen volgen. De tekst is veel te lang daarom zal ik het moeten opsplitsen in 2 posts vanwege 20.000 tekens limiet 😛

 

Ik ben een zelfstandige technieker die vroeger zowel bij Belgacom als voor Telenet in onderaanneming als technieker heeft gewerkt en ik ben enorm gefrustreerd in de onkunde en onbekwaamheid en vooral zeer magere kennis van de hele klantendienst van telenet zowel de opzegdienst als de "technische" dienst en ja ook TBO. Als ze zelfs niet weten wat een modem only is en me niet kunnen zeggen welke model ik heb, ze zeggen enkel ik zie dat je een docsis 3.1 e-router hebt, dan is het heel erg. Het is zo erg dat ik als technieker aan de lijn moet zeggen wat ze moeten doen en wat ze moeten doen in Cafe. Het voorbije jaar zijn er veel fouten gebeurd van foutief modem registratie na een modemswap tot foutieve invoering MAC en serienr van tv-boxen (fout gedaan door iemand van TBO) dat 3 weken heeft geduurd eer er eindelijk een technieker bij mij langskwam en dat (serienrs) heeft juist ingevoerd en tada de tv boxen werden geactiveerd. Hij vond het hilarisch en tegelijkertijd ook triestig van ja ik weet het man ik weet het dat ze daar allemaal onbekwaam zijn vooral TBO. Goed lezen VOORAL TBO en dat komt uit de mond van een technieker.

 

Soit, ik ben dat beu telkens ik een vraag heb of klein mini probleem dat de klantendienst er niks van snapt en er een soep van maakt en ik ben diegene die 100x moet bellen omdat ik weet dat zij fouten maken of hebben gemaakt en ook zullen doen en na een week ofzo krijg ik een juiste persoon aan de lijn die het oplost voor mij mits begeleiding door mij. Stap per stap. Ik ben nu "klant" en dat is niet de bedoeling dat een klant aan jullie moet uitleggen hoe en wat, maar ik heb geen andere keuze als ik wil dat alles vlekkeloos gaat.

 

Suzyke be a doll en antwoord eens eerlijk op deze simpele vraag: bestaat er al een doscis 3.1 modem only? Ik heb daar mijn twijfels over vooral na het lezen van deze topic en andere soortgelijke over de docsis 3.1 e-router CV8560E die ik al heb sinds vorig jaar. Ik ben nu al 4 dagen in discussie met de klantendienst en op twitter over de modem only en ze beweren allemaal dat er een modem only is maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ze de modem bedoelen die ik al heb aangezien ze zelfs de verschillen niet kennen. Wie is die pipo die aan de medewerkers verteld dat de CV8560E een modem only is? Dat is helemaal geen modem only, het heeft in godsnaam een ingebouwde router. Ik vroeg specifiek voor een modem only zonder ingebouwde router en uiteraard zonder wifi. De CV8560E e-router heeft een ingebouwde router en switch. Ik heb heel deze week al 10x gezegd tegen jouw collega's dat zij dezelfde modem aan mij gaan geven die ik al heb, maandag komt er een technieker langs met juist dezelfde modem die ik al heb. Ze willen het blijkbaar niet snappen. Zijn die dan allemaal zo achterlijk? Of ben ik veel te intelligent dat iedereen die onder mijn niveau zit automatisch achterlijk is in mijn ogen en ik er niet tegen kan? 😉 Ik ben 34 jaar en ben een PC-Technieker, Netwerkbeheerder, Serverbeheerder, Databasebeheerder, soit alles wat met hardware en software te maken heeft ben ik dat al sinds mijn 12de jaar, een selfmade man. Ik fix PC's, TV's, GSM's, noem maar op alles wat een moederbord heeft sinds mijn 12de. Ik soldeer, ik fix chips op mobo's etc. Wie zal het beter weten? Ik weet ook wel dat de klantendienst ocharme 3 weken basisopleiding krijgt van niveau a la 1ste middelbaar informatica. Ze weten zelfs niet wat bridging betekent of mac passthrough. Laat staan hoe ze een format c: moeten doen of dos commands invoeren. Het is niet omdat je 3 weken een simpele basisopleiding krijgt van hoe moet ik onder andere Cafe gebruiken en aantal scriptjes aflezen dat het van jou een expert maakt.  Gelukkig heeft 80% van de klantendienst zelf toegegeven dat ze er niet zoveel van weten, ze horen ook aan mij dat ik technieker ben en ze zeggen dan ook dat ik het veel beter weet dan hen en wat verwacht je van ons jij bent een technieker wij krijgen maar 3 weken opleiding? Dat zegt toch genoeg Suzy?

 

Heb jij een suggestie voor iemand die voor Telenet heeft gewerkt als Technieker die weet hoe daar alles in zijn werk gaat en wat voor volk daar werkt, wat ik in godsnaam moet doen om koppijn te vermijden telkens ik een vraag of probleempje heb? Kan ik geen rechtstreekse nr bellen naar TBO of liefst een technieker? Als ik bv bel voor iets simpels (voor een technieker is dat iets simpels en vanzelfsprekend) zoals seg check eens of mijn wifi powerlines op MIMO of SISO zitten. Euhm wat is dat? Euhm ... en dan hoorde een zucht en frustratie en dan ik ga het eens even aan mijn teamcoach vragen 😄 ale snapte mijn punt Suzy? Ik werk niet meer voor telenet dus heb ik de tools er niet meer voor om dat zelf te checken en aan te passen. Ik geraak niet meer in jullie database en netwerk duh.

 

Ik zou graag hebben dat jij ervoor zorgt dat de volgende keer ik bel dat iedereen weet dat ik een technieker ben en dat ze mij rechtstreeks doorverbinden met ofterwel TBO of een technieker on field, liefst een technieker want TBO amai mijn botten, moest ge eens weten hoeveel zenuwen die mannen van mij hebben opgevreten telkens ik met hen samenwerkte toen ik bij een klant thuis was.

Tags (2)
0 Likes
15 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Is er een Docsis 3.1 EMTA modem van Telenet?


@Hugo-H  schreef:

intussen opnieuw ge-upload... sorry, wist niet dat zulke info verborgen dient te worden


Geen sorry nodig. Het is voor je eigen veiligheid 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes