Beantwoorden
Roland11
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Lage downloadsnelheid na access point

Enkele jaren geleden heb ik een tp link Archer ax50 als access point ingesteld om een betere internetverbinding in mijn stream room op de zolder te krijgen.
Ik haalde zonder problemen 800 - 900 Mbps via ethernet connectie.
Vandaag heb ik de access point moeten resetten en na het opnieuw instellen haal ik amper 91 mbps terwijl men beneden 600 mbps haalt.
Zou dit kunnen door een verkeerde instelling op de access point?
Zou iemand me ook even de juiste info kunnen geven over hoe ik de tp link instel als access point? Heb nu DHCP & UPnP disabled op de access point, maar mis ik nog iets. Had hier een topic gevonden over een tp link instellen als AP maar dat was redelijk verwarrend

3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Lage downloadsnelheid na access point

Helpt deze info? How to configure the TP-Link wireless router as Access Point (tp-link.com) 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Lage downloadsnelheid na access point

Fabrieksinstellingen herstellen en dan instellen als access point: https://www.tp-link.com/us/user-guides/archer-ax50_v1/chapter-4-set-up-internet-connection#ug-sub-ti...

Als de snelheid traag blijft, probeer eens met een nieuwe UTP-kabel rechtstreeks op de Telenet-modem.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Lage downloadsnelheid na access point

Tp link heeft een app TETHER op een smartphone, daarmee is het heel eenvoudig om deze router in te stellen.

Doe eens een speedtest met WiFi (band 5 GHz) met het AP van uw TPlink. Als dit sneller is dan 100Mb dan is er een probleem met de UTP verbinding tussen de TPlink en uw toestel. Kijk dan eens of je de LANadapter van uw toestel vast kan instellen op 1 GHz ipv de snelheid te onderhandelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.