Beantwoorden
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat

Mijn Asus RT-AS68U router staat nu in accespoint modus achter mijn Telenet modem.

Dat bleek de enige manier om op mijn toestellen de 1000Mbps abo-snelheid te benaderen. (In routermodus kwam ik nooit boven 500, wat ik ook probeerde.)

Als ik echter de Wi-Fi van de Telenet modem ook inschakel, dan kan ik mijn IP-camera's en Chromecast wel installeren en zichtbaar maken op het netwerk, maar hun apps (Google Home, cast-apps, camera apps) vinden ze niet.

Als ik die Wi-Fi uit zet in Mijn Telenet is het probleem opgelost. Een identieke of verschillende SSID kiezen voor de modem en router maakt geen verschil.

Stom want ik verlies een accespunt.

Oplossing? Iemand?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Router na modem wifi

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat

@MarcVIMKunt u ons zeggen welk IP adres de apparaten krijgen ie geconnecteerd zijn via uw router in de volgens u AP mode? Bedraad/onbedraad.

En als je de WiFi aanzet in "Mijn Telenet" veronderstel ik dat je daar dan draadloos verbinding op maakt met uw camera's enz.? Welk IP adres krijgen die dan?

Ik heb een sterk vermoeden dat uw AP mode op de router niet goed is ingesteld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat

Ik neem aan dat de TS zijn Asus router correct als AP ingesteld staat, maar de controle van IP adressen is inderdaad altijd een goed idee.

 

Heb je Safespot geactiveerd op de modem? Dan zou ik deze eens deactiveren (via Mijn Telenet). Of via de Safespot Gurad App alles correct instellen?

Alle toestellen moeten in dezelfde "zone" zitten om mekaar te zien (thuiszone, IOT zone, Gastenzone, Telenet zone, Geblokkeerde zone, ...)

 

Als je een AP gebruikt dat niet van Telenet is (zoals jouw Asus RT-AS68U router in AP mode), dan ziet Telenet deze toestellen als "bedrade" toestellen, maar als ze verbonden worden met de Telenet modem (of Telenet AP), dan ziet Telenet deze als "WiFi" toestellen.

Deze toestellen kunnen dus 2 keer voorkomen in je lijst van verbonden toestellen, wat eventueel voor verwarring kan zorgen?

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat

Daar kan ik wat mee. Dikke merci !

Ik was me er niet van bewust dat die Safespot 'ongemerkt' al mijn toestellen had geactiveerd en in zones gezet toen ik mijn router in AP zette.

Als je niets meer van me hoort, dan lag daar de knoop.

Morgen aan de slag om uit te zoeken.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat


@MarcVIM  schreef:

Als je niets meer van me hoort, dan lag daar de knoop.

Morgen aan de slag om uit te zoeken.


Het zou ons plezier doen dan we wèl nog iets van je horen, ook als het opgelost is 😊...

Dan weten we wat de oplossing geweest is...

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Lagere snelheid als wifi Telenet-modem aanstaat

Ik was dat wel van plan. Maar bedoelde eigenlijk 'zolang je niets hoort ben ik nog aan het prutsen.'

Ik begon met de kortste pijn en propere lei: Safespot+ verwijderd van de modem.

Wi-Fi op modem aan... Chromecast verdwijnt uit Google Home en niet meer te vinden. Krijgt wel IP. Verbindt met router (AP) SSID.

De buiten-camera die verbinding maakt met 2de Asus AiMesh toegangspunt SSID is niet meer bereikbaar en krijgt ook geen IP. De binnencamera op router AP SSID is bereikbaar.

De rest lijkt te werken.

Dan:

WiFi op modem uit... en zie daar is alles terug zoals het hoort.

0 Likes