Beantwoorden
Natje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Hallo, hoe moet ik deze camera configureren voor gebruik op laptop, want het lukt mij niet om beeld te krijgen ook niet als ik hem rechtstreeks aansluit op pc?

Hij word niet herkend.

txs

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Probeer eerst deze aan te sluiten volgens de handleiding.

Die vind je hier: http://www.maginon.com/website/nl/produkte/sicherheit/ueberwachungskameras/ipc-250hdc/

Als dit gebeurd is kan je na enige tijd via "mijn telenet" (voor zover je een Home Gateway hebt) zien op welk IP adres de camera zit. Anders gebruik je een programmatje zoals "advanced IPscanner".

Eens je dit IP adres hebt log je via de browser in op de camera

Je kan die ook zoeken met de bijgeleverde software die je uiteraard eerst op je PC moet installeren..

Ik zie dat die camera enkel via UTP en de POE adapter kan aangesloten worden. Dus dit zeker correct doen.

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Natje1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

hallo, ik ga dat zeker proberen txs

0 Likes
prosper
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Hallo,

 

Is het nog gelukt om deze camera te installeren en zoja ben je er tevreden van.

Ik ben nl. ook van plan ééntje aan te kopen maar twijfel nog wat aan de kwaliteit.

Zijn de beelden voldoende duidelijk en is het beeldbereik voldoende groot.

Zou het waarderen moest ik hier kort antwoord op kunnen krijgen.

 

Alvast bedankt.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

@prosper, je kan altijd proberen om de schrijver van dit topic te mentionen (meer uitleg over de verschillende functies van De Netweters kan je hier vinden). Wanneer je iemand op die manier aanspreekt, krijgt hij/zij een e-mail hierover. 

 

@Natje1, zou je jouw ervaringen willen delen over deze camera? 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Bitbull
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

ik heb 4 identieke dergelijke camera's en ben er best tevreden van.

enig minpunt is dat de (bv. via ftp) opgeslagen foto's een lagere resolutie hebben dan de camera zelf, en dat dit niet instelbaar lijkt. tips hieromtrent zijn altijd welkom.

daarnaast zijn via 'mijn telenet' (en dan 'mijn thuisnetwerk') niet steeds al mijn camera's te vinden, wat wel ergens vreemd is, want ze zijn uiteraard permanent aangesloten en verbonden, en werken ook continu.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik


@Bitbull@  schreef:

ik heb 4 identieke dergelijke camera's en ben er best tevreden van.

enig minpunt is dat de (bv. via ftp) opgeslagen foto's een lagere resolutie hebben dan de camera zelf, en dat dit niet instelbaar lijkt. tips hieromtrent zijn altijd welkom.

daarnaast zijn via 'mijn telenet' (en dan 'mijn thuisnetwerk') niet steeds al mijn camera's te vinden, wat wel ergens vreemd is, want ze zijn uiteraard permanent aangesloten en verbonden, en werken ook continu.



Hier komt het belang van een vast IP terug tot uiting. Op blz 56 van de handleiding kan je zien dat je DHCP kunt uit- of aanvinken. Uitvinken in dit geval en de camera een vast IPadres geven. Bij Telenet kan je daar elke adres voor gebruiken tussen 192.168.0.2 en .99. Ik steek die altijd in de range .20 tot .29. Subnetmask blijft 255.255.255.0 en default gateway 192.168.0.1.

Op die manier moet je nooit meer zoeken naar je camera's zelfs niet na een stroomuitval of zo. Je moet dan in uw geval maar 4 getallen onthouden.

Hier kan je ook de poort van elke camera wijzigen.

Dit is een voorbeeld hoe ik het zou doen.

Cam1 192.168.0.20 poort 9020 webinterface: 192.168.0.20:9020 (camera bereiken via uw browser)

Cam2 192.168.0.21 poort 9021 webinterface: 192.168.0.21:9021

Cam3 192.168.0.22 poort 9022 webinterface: 192.168.0.22: 9022

enzovoort.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bitbull
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Bedankt voor de snelle reactie.

Inderdaad, ik versta volkomen het nut van een vast ip-adres i.p.v. een dat door dhcp wordt toegekend, en ook de extra veiligheid die een niet-standaardpoort voor webtoegang kan bieden.

Maar dat vormt eigenlijk geen antwoord op mijn vraag waarom slechts een aantal (en niet alle) camera's via 'mijn toestellen' zichtbaar zijn, terwijl ze toch allemaal permanent een dhcp-lease van de router hebben ...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Ik heb dit ook al gemerkt bij mij. De software van de router is blijkbaar niet perfect. Of van de camera's. Maar ze zijn er en ze werken. Meer moet dat toch niet zijn? Niet alle apparaten geven ook correct hun naam weer enzo.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bitbull
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Maginon ipc-250 HDC configureren voor gebruik

Ik verdenk een firmware-update van de camera's of van de Telenet-modem-router (wel een 'zwart bakske bij mij, dus zeker niet laatste model), of nog een wijziging in het 'Mijn apparaten'-platform (weergavecriteria?)

0 Likes