Beantwoorden
MVO
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Maginon supra IPC-250HDC installeren

Beste,

 

Ik heb 2 camera's van het merk Maginon aangekocht in de Aldi.

Nu heb ik het volgende probleem;

Via het lokale WIFI netwerk kan ik de camera's wel benaderen maar niet via het mobiele internet op de smartphone. Ik kan dus niet van buitenshuis de camerabeelden bekijken.

 

Ik heb bij de instellingen van de camera het IP-adres vast gezet en geprobeerd bij mijn telenet, portforwarding een regel toe te voegen met het IP-adres van de camera en een begin -en eindpoort zowel intern als extern maar het werkt nog steeds niet.

 

Heeft iemand van jullie een idee wat de oorzaak nog kan zijn van mijn probleem?

Tags (1)
0 Likes
15 reacties
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Maginon supra IPC-250HDC installeren


@MVO  schreef:

@Cru 

 

Op de pc bekijk ik de beelden via de bijhorende software 'supra IPCam' en dan de browser aanklikken.

 

Op de smartphone gebruik ik de app 'IPC Viewer'. 

 

De camera heeft een ip adres 192.168.0... (een getal tussen 2 en 90)

De poort staat nog op 80.

 

Bij de installatie van de camera heb ik een account moeten aanmaken op supra-space, daar zie ik de camera staan maar er staat bij 'Niet verbonden'.

 

Via de app op de smartphone zie ik ook de camera staan; als ik deze aanklik zowel met wifi als mobiel internet komt de melding: Fout bij het opvragen van informatie van het toestel.

 

Als ik bij de app de camera manueel toevoeg kan ik het beeld wel bekijken met wifi maar niet met mobiel internet.

 

Het type modem van telenet is: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS).

 

Bij Ipv4 Firewall & Port forwarding heb ik een regel toegevoegd met het Ip adres van de camera; begin en eindpoort extern op 80 en beginpoort intern ook op 80.

 

Klopt dit? Moet er iets gebeuren met de MAC-filtering?


over die MAC filtering

> Nee, dient enkel om MAC adressen te beheren in je thuisnetwerk

 

voorbeeld: er komt een kennis bij jou thuis of kinderen zitten te veel op tablet, je voegt MAC adres toe aan de disallow lijst, dan kan hij of zij niet meer op je wifi

 

wordt enkel gebruikt om gebruikers te "bannen"

t'is toegang of geen toegang, tijdblokken kan je bvb niet instellen

 

gaat ook enkel over je hgw, heb je een wifi powerline booster dan werkt het op de modem maar niet op de booster

0 Likes