Beantwoorden
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Dag iedereen! 

 

In al die jaren dat ik video games speel heb ik nooit veel last gehad van slechte verbindingen. Dat veranderde een paar dagen geleden. Plots kon ik niet meer Grand Theft Auto Online en Read Dead Online spelen op PlayStation 4. Ook kon ik op pc de website van Rockstar Social Club niet meer openen. Andere websites en andere online games werken nog perfect op mijn Telenet wifi.

 

Na Rockstar Support gecontacteerd te hebben werd ik gevraagd eens de website en de games te openen met mijn mobiele hotspot (en dus niet mijn Telenet wifi). Ra ra ra, alles werkte terug perfect. Maar mijn mobiele data gebruiken is geen oplossing (4gb is er rap door).

 

Nadien heb ik Telenet gecontacteerd op Facebook en er werd me gezegd de modem naar fabrieksinstellingen te resetten. Ik zag dat niet zitten. Degene die de rekening betaalt zag dat ook niet zitten. Niemand zag dat zitten. Dan maar terug heen en weer tussen Rockstar (Blame Telenet) en Telenet (Resetten!) vragen wat ik zou kunnen doen.
Vandaag heb ik in een Telenet winkel het telefoonnummer gekregen om rechtstreeks bij de klantendienst te raken en daar werd mij verteld dat het inderdaad mogelijk was dat Telenet de poorten naar Rockstar blokkeert en dat zoiets eigenlijk niet zou mogen en ik deze terug moet openen.

 

De klantendienst heeft mij terug opgebeld om uit te leggen hoe het moet en me aangeraden hier hulp te zoeken (want zij mogen dat niet doen), maar ik ben nog in de war want Rockstar Support heeft mij een heleboel cijfers gegeven die ik zou moeten invoeren, dus vraag ik hier eventjes hulp hoe, wat en waar ik dit moet doen. Ik herinner me alleen dat ik het ip adres van de PS4 moet ingeven.

 

 

Rockstar's info:


In order to resolve the issue you are facing I would request you to Check your Open Network Ports

 

PlayStation Network uses the following ports for communication with game servers:

Port 465 (TCP)

Port 983 (TCP)

Port 1935 (TCP)

3478 (TCP)

3479 (TCP)

3480 (TCP)

Port 3478 (UDP)

Port 3479 (UDP)

10070 - 10080 (TCP)

 

We Recommend the following additional ports to be opened for Red Dead Online:

Port 6672 (UDP)

Port 61455 (UDP)

Port 61456 (UDP)

Port 61457 (UDP)

Port 61458 (UDP)

Ports 30211-30217 (TCP)

 

En dat moet ik dus hier invullen...
001portforwardinghelp.jpg

 

Help me, Netweter Kenobi, you're my only hope.

12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@Dinguspool  Om te beginnen zorg je ervoor dat je PS en vast IP heeft. Ik ga ervan uit dat je een Telenet modem router hebt. Dus een adres tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99. Laat ons aannemen dat je instelt:

192.168.0.10

Subnetmask: 255.255.255.0

Default of standaard gateway: 192.168.0.1

DDNS: 1.1.1.1 of 8.8.8.8

Dan kan je beginnen regel voor regel

192.168.0.10 externe beginpoort 465 - externe eindpoort 465 - interne beginpoort 465 protocol TCP en actief.

Vervolgens zelfde IP adres (voor alle lijntjes trouwens) met poort 983

en dan met poort 1935

Volgende lijn extene beginpoort 3479 - externe eindpoort 3480 - interne beginpoort 3479 protocol beiden en actief.

Volgende lijn ext. beginpoort 10070 ext. eindpoort 10080 interne beginpooort 10070 protocol TCP en actief.

idem met ext. poort 61455 ext. eindpoort 61458 interne beginpoort 61455 protocol UDP en actief.

idem met ext. poort 30211 ext. eindpoort 30217 interne beginpoort 61455 protocol TCP en actief.

en ook met poort 6672 (extern begin en eindpoort) interne beginpoort 6672 protocol UDP en actief.

En helemaal onderaan je scherm Op wegschrijven of opslaan klikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@igvfer Dank u voor de hulp! Maar wanneer ik het invoer zoals je het beschreven hebt krijg ik een foutmelding: error.soa.ConstraintViolationException

 

Is best mogelijk dat ik iets over het hoofd heb gezien:

errorpoorten.jpg

 

En alvast mijn PS4 internet settings:

 

ps4internet.jpg

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Ik merk al direct 2 fouten.

Je hebt een automatisch IP adres toegewezen gekregen van 192.168.0.235.

Dat is niet het grote probleem maar je zou beter een vast IP adres inzetten 192.168.0.10.

Maar....

In je tabel duid je aan IP adres 192.168.0.1. Je hebt cijfer 1 ingevuld dat is de Telenet router. In uw geval moet het 235 zijn.

2e fout. Onderaan het voorlaatste lijntje heb je dezelfde interne beginpoort genomen als de lijn erboven dat kan dus niet. Je interne beginpoort moet gelijk zijn aan je externe beginpoort. Dus 30211.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@igvfer  Ik heb het deze keer correct ingevoerd. Spijtig genoeg heeft het niet geholpen. Ik kan nog steeds niet op het online gedeelte van GTA en RDO. De Social Club site ook niet. De verbinding is ook slechter.

 

Om dit ongedaan te maken, zet ik gewoon alles terug op niet actief?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Stuur nog eens een screenshot. Om te zien of alles nu correct was.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Ik herinner mij in een andere topic gelezen te hebben dat je op de Telenet geen poortrange kan openen, maar alleen individuele poorten.

 

Dus het openen van 10070-10080 kan niet met één lijn, maar je moet 10 lijnen invoeren:

10070, 10070, 10070

10071, 10071, 10071

enz ... tot en met

10080, 10080, 10080

 

Zelfde voor 30211-30217: 7 lijntjes invullen ...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?


@Ex-Netweter  schreef:

Ik herinner mij in een andere topic gelezen te hebben dat je op de Telenet geen poortrange kan openen, maar alleen individuele poorten.

 

Dus het openen van 10070-10080 kan niet met één lijn, maar je moet 10 lijnen invoeren:

10070, 10070, 10070

10071, 10071, 10071

enz ... tot en met

10080, 10080, 10080

 

Zelfde voor 30211-30217: 7 lijntjes invullen ...


@Ex-Netweter   Dat moet ondertussen naar het land van de fabeltjes verwezen worden. Ik doe dit al jaren zelfs nog voor portswitching mogelijk was. Toen uit noodzaak door de beperking van die 10 regels.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Ik had dit te laat gezien en had intussen al alles terug gezet hoe het was, maar ik kan je verzekeren dat alles had ingevoerd zoals je in je correctie had omschreven.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@Dinguspool had je de modem al eens herstart na al die poorten open te zetten???

heb ook een PS4 en dat spel 😉 en nog nooit problemen mee gehad dat ze die poorten afsloten,

raar dat de ene dat heeft en de andere niet.

kan al 4 jaar probleemloos spelen, de PS4 is wel via utp kabel aangesloten, misschien dat dat verschil maakt???

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@Master-Magic Ik zal het nog eens proberen wanneer ik tijd heb en de modem herstarten (daar had ik niet aan gedacht). 😉

 

Ik speel ook al jaren zonder problemen (behalve als er nu en dan eens ergens een storing is), maar dit heb ik ook nog nooit meegemaakt tot nu.

Ik denk niet dat een kabel een verschil maakt. Het is op beide PS4 en PC dat ik niets van toegang heb tot Rockstar via mijn Telenet verbinding. Andere sites en online games werken perfect. Alleen als ik van netwerk verander (in dit geval een hotspot van Mobile Vikings) kan ik terug op alles wat met Rockstar te maken heeft.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

@Dinguspool   Ik zou in eerste instantie in mijn settings van PS gaan en daar eerst een vast IP adres in steken. En ook een andere DNS bijvoorbeeld: 1.1.1.1 (Cloud Flare) of 8.8.8.8 (Google) of 199.85.126.10 (Norton) als primary en als secondary een van de Telenet servers:

195.130.130.11

195.130.130.139

195.130.131.11

En dan eens kijken of dit beter is.

dnssettings.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dinguspool
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet blokkeert Rockstar Games, hoe open ik poorten?

Ik heb dit getest, met beide primary DNS 1.1.1.1 en 8.8.8.8, maar met hetzelfde resultaat 😕

0 Likes