24757
netweters
|
152438
antwoorden
|
20705
vragen
|
Eerst en vooral wil ik vragen: hoe moet je Telenet contacteren via mail? Dat is helemaal niet duidelijk op de site. Met de jaren doen ze steeds meer moeite om die mogelijkheid te verbergen.
Ten tweede zijn er veel te weinig opties om borden te selecteren als je hier een bericht wil posten. Hier zou een bord aanwezig moeten zijn dat mail heet.
En nu mijn vraag. Ik stuur een mail naar x.y@skynet.be en het komt terug dat het niet kan geleverd worden aan x.y@hotmail.be. Het juiste emailadres was skynet. De naam heb ik vervangen door x.y om privacyredenen. Ik heb helemaal niet naar hotmail gestuurd en ik kan die persoon niet bereiken. Met dank bij voorbaat.
Een mailadres waar je naar kan mailen is er volgens mijn niet.
Je kan wel een mail sturen naar telenet dmv hun contactformulieren.
https://www2.telenet.be/nl/contact/post/
Kies bij mailformulier:
In uw geval is dat technische vraag: surfen en kies dan subcategorie:"mijn email/webmail werkt niet.
+1 voor duidelijker forum overzicht hier op de De Netweters.
Op uw vraag zelf:
Staat eventueel een tweede mailadres in uw contactpersoon zodat er voor dat mailadres word gekozen?
Ik zou gokken op ofwel een probleem binnen jouw mailclient (ik weet niet of je via webmail werkt of met een mailclient), ofwel een probleem bij Skynet.
Kan je de headers van jouw (uitgaande) mail even nakijken? Dat lijkt me een goede eerste stap. Het is perfect mogelijk dat jij x.y@skynet.be ziet, maar dat de link in de achtergrond x.y@hotmail.be is (zoals ik hier heb gedaan).
Als het een probleem is van Skynet, dan spring je best eens even binnen bij de Skynet helpdesk. Maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk.
Bedankt voor uw uitleg. Ik heb telenet nu kunnen contacteren. Bij het verzenden staat er maar één mailadres: x.y@skynet.be, nergens in mijn mail staat hotmail.
mvg
Er is ook geen automatische mapping tussen de mailadressen van skynet en hotmail?
Als je een mail stuurt naar een pandora.be adres, wordt dat ook automatisch omgezet naar een telenet.be adres...
Bedankt voor uw uitleg. Ik heb telenet nu kunnen contacteren. Bij het verzenden staat er maar één mailadres: x.y@skynet.be, nergens in mijn mail staat hotmail. mvg
Nee, niet in de mail zelf, maar in je contact persoon.
Stel je hebt een contact persoon Jan Deblock en die heeft zowel een skynet en een hotmail adres. Beide adressen staan in je adresboek.
Als jij in de adresbalk van je mail app gewoon Jan Deblock invult dan kan het zijn dat het hotmail adres word gekozen ipv het skynet adres. Jij ziet dan enkel Jan Deblock staan...
Indien dat niet zo is kan je dit dus al uitsluiten.
Zoals @sb zegt kijk eens in de headers van je verzonden mail dan weet je het zeker naar waar het verstuurd word.
De persoon die ik contacteerde op skynet heeft geen hotmailadres op mijn computer. Ik heb nooit een geschreven mail gekregen van hem voordien. De support van Telenet gaf mij de raad eens met telenet mail te proberen. Het bracht allemaal geen aarde aan de dijk.
Ik val in herhaling, maar heb je de headers van jouw uitgaande mail nu al bekeken? Onder Thunderbird die je dat bijvoorbeeld door de mail te selecteren en Ctrl+U te duwen.
Misschien heeft de persoon in kwestie een automatische forward ingesteld naar het hotmail adres (dat nu niet meer bestaat). Daar kan jij niks aan veranderen bij mijn weten. Contacteer de persoon in kwestie op een andere manier?
Ik heb die headers bekeken hoor. Het adres is skynet.
@filip10 schreef:Ik heb die headers bekeken hoor. Het adres is skynet.
Fijn dat je ons dat even meldt. 😉
In dat geval lijkt hetgeen PV zegt aannemelijk.