24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Mijn smartphone staat ingesteld met IMAP.
Wanneer ik een mail verzend geeft die geen foutmelding, maar komt niet aan ( staat wel bij verzonden mails )
Indien ik instel op POP3 werkt wel alles.
Dit is hetzelfde op 4 verschillende toestellen met verschillende emailprogrammas.
Dit is ook zo bij de smartphone van mijn vrouw met haar emailadres.
Mijn webmail webmail werkt wel.
En nu het eigenaardigste. Indien iemand mij een mail toestuurt en ik druk op beantwoorden, dan wordt het antwoord wel teruggestuurd en dit met mijn smartphone ingesteld met IMAP.
zelfde issue als ( en er staat nog een link naar een thread in met zelfde issue 😞
Re: Android & outlook app + telenet mail vast in ou - De Netweters
Heb het ook even getest met een mail te zenden vanaf mijn werk adres naar @telenet.be en idd als je dan replied komt hij aan.
Het is enkel ook volgens mij met het aanmaken van een compleet nieuwe email ( dus geen replies ) ..
Grts
smpt.telenet.be
poort 587
Beveiligingstype: SSL/TLS
aanmelden vereist : on
gebruikersnaam: emailadres
wachtwoord: is juist, want werkt met POP3
Indien ik SSL/TLS instel dan krijg ik de melding: verbinding van de server is geweigerd, basiscertificaatongeldig, identiteit kan niet worden gevalideerd.
het is een algemeen probleem hoor
trouwens in mijn vb kies ik voor automatische config ( imap ). Als ik de manuele kies dan is het voor de uitgaande server smtp.telenet.be:587
pop3 account is idd geen probleem . Het probleem stelt zich volgens mij met het synchroniseren van de folders bij imap.
Verschillende, standaard email programma op sony xperia en ook in outlook
bij mij nog straffer zie ik . Heb 2 imap accounts staan.
1) Mijn primair telenet email adres
2) Mijn alias telenet email adres
Zelfde instellingen..
Als ik mail vanaf mijn primar telenet adres = ok
Mail ik vanaf alias, niet ok
nu de primaire staat er al heel lang op en heeft ook altijd gewerk. Het is met het toevoegen van de alias onlangs dat ik het opmerkte ( omdat mijn vader het ook had met zijn telenet account ) .
Ga nu de primaire eens verwijderen en terug trachten toe te voegen, kijken of ik t kan hersimuleren
voila
Primaire toegevoegd ( die net dus nog werkte ) en nu niet meer. Zelfde settings. Mail verzenden, blijft in outbox staan en onderaan ( bij mij outlook ) . Updating ....
Dus ik zou zeggen, wie wil eens proberen zijn telenet account van zijn device te verwijderen, en terug toe te voegen 🙂
@Bugelplayer schreef:smpt.telenet.be
poort 587
Beveiligingstype: SSL/TLS
aanmelden vereist : on
gebruikersnaam: emailadres
wachtwoord: is juist, want werkt met POP3
Indien ik SSL/TLS instel dan krijg ik de melding: verbinding van de server is geweigerd, basiscertificaatongeldig, identiteit kan niet worden gevalideerd.
Bij mij staat er STARTTLS en daarmee werkt het.
heb ook getest met start TTLS, maar probleem blijft, dus niet opgelost
StartTLS is idd geen oplossing hier
Op Android smartphone en tablet:
Beveiligingstype: tls
verificatie voor verzenden van e-mail aangevinkt.
Op pc (Thunderbird):
Verbindingsbeveiliging: Starttls
Authenticatiemethode: normaal wachtwoord.
Ter info : geen idee of topic starter ook de outloop app gebruikt, maar op ios is daar geen enkele optie voor tls/ssl of starttls. Vandaar ook de issues die ik ervaar 'na' het hertoevoegen van de telenet account. Even getest op mijn dochter haar android : zelfde fenomeen.
Ik heb zowieso een ticket ook geopend bij Microsoft zelf.
Hi @Bugelplayer,
Ik gebruik IMAP en dit is mijn configuratie in Outlook, het werkt prima!
Grtz