Beantwoorden
BlackMoose
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Minecraftserver: vrienden kunnen niet verbinden

Ik probeer een minecraft server te runnen en alles blijkt goed te lopen tot mijn vrienden proberen te verbinden.
Als mijn vrienden verbinden komt er te staan : Unknown host, Connection Timeout. 

Ook als ik check of mijn port open is via één van de websites zeggen deze ook dat deze gesloten is. 

BlackMoose_0-1655208097553.png

BlackMoose_1-1655208299528.png

 

 

Ik heb ook meerdere keren deze instellingen aan en uit gedaan of zelfs veranderd bij Telenet-modem - Geavanceerde instellingen.

Ik heb ook mijn modem ge-reboot en dit lost ook niks op.

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Server bindt met poort en ip maar poort staat niet open

0 Likes
2 reacties
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Minecraftserver: vrienden kunnen niet verbinden

Hoi,

 

Jaren geleden zelf een Minecraft server gehad en deze ook geportforward thuis, waar is de tijd...

Maargoed, ik zie dat je 2de foto niet gepubliceerd is, waarschijnlijk voldeed deze niet aan de richtlijnen. (Ip adres zichtbaar??)

Kan je een screenshot maken van het gene dat je in de portforwarding ingesteld hebt?

 

Met vriendelijke groet

 

0 Likes
SIGI7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Minecraftserver: vrienden kunnen niet verbinden

Zelf ben ik niet zo een fan van port forwarding omwille van het veiligheidsrisico dat dit meebrengt.

Een goed alternatief is een gratis cloud hosting bedrijf als: aternos.org. dit heb ik zelf al meerdere keren gebruikt en nooit problemen mee gehad.

0 Likes