Beantwoorden
PeterKe
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Modem battery pack alternatief?

Zijn er goede alternatieven voor het modem battery pack?  Wij hebben dit pack 5 jaar geleden laten installeren om een correcte werking van ons alarm te garanderen. Ondertussen zou deze vervangen moeten worden. Gezien de stevige vervangkost, vroeg ik me af of er alternatieven bestaan.

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem battery pack alternatief?

@PeterKe  Bij mij is de modem, de switch, mijn NAS, mijn POE switch met de camera's aangesloten op iets dergelijks: https://ipathome.be/product/infosec-zenergy-box-700-va-ups-offline-44-fr-outletsurgerj45-kopie/  Dat zorgt ervoor dat bij stroomuitval alles nog een 5-tal minuten blijft werken. Voldoende om inbrekers die de stroomuitval veroorzaken nog te filmen en de beelden op te slaan op de NAS; En gewone telefoon of basisstation  rechtstreeks aangesloten op de Modem blijft ook nog werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Modem battery pack alternatief?

zoek eens op UPS noodstroomvoeding , dan zie je wel hoeveel dit kost en je kan uitrekenen hoelang deze de modem kan voeden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem battery pack alternatief?

Ik heb er ooit eentje gehad van APC:

https://www.apc.com/shop/be/en/categories/power/uninterruptible-power-supply-ups-/computer-and-perip...

 

Uitstekende service. Het eerste exemplaar deed wat raar en na telefonisch contact stuurden ze een nieuw (ander type, duurder) toestel zonder extra kosten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PeterKe
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Modem battery pack alternatief?

Zoiets in de aard ben ik idd naar op zoek.

 

Het was inderdaad met de bedoeling om het netwerk uit te breiden met camerabewaking en die bewaking wil ik natuurlijk ook nog hebben werken als de stroom uitvalt 😎  Dan leek het mij handig om meteen alles (inclusief modem) op 1 backupsysteem te zetten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem battery pack alternatief?

@Janneke_Dust  Hier een berekening

UPS

Uninterruptible Power Supply. Een batterij die nog een tijdje stroom levert zodat noodzakelijke apparaten nog een tijdje blijven werken als de stroom uitvalt.

Als de stroom uitvalt werkt uw alarmcentrale, internet enz. niet meer, wat de veiligheid in gedrang brengt.

Via een UPS kunt u dit voorkomen.

Veelal staan in de technische ruimte uw internetmodem, telefooncentrale, alarmcentrale en eventueel nog bijkomend een router, switch, verbinding met uw beveiligingscamera’s.

Hoe zwaar moet de UPS zijn die je er moet plaatsen?

Er van uitgaande dat volgende apparaten moeten aangesloten zijn:

  • Modem 30 watt
  • NIU 5 watt
  • Alarmcentrale 40 watt
  • Telefooncentrale 40 watt
  • NAS 40 watt
  • POE switch 60 watt
  • 4 camera’s die via de POE switch hun stroom krijgen 60 watt
  • Totaal: 275 watt

 

Omdat de meeste UPS effectief maar 50 tot 60% van hun vermogen kunnen leveren wegens verliezen door omzetting naar wisselspanning vermenigvuldig je het aantal watt maal 2 wat uitkomt op 550 VA. Dus een UPS van minimaal 550 VA.

Hoelang kan deze UPS nu stroom leveren?

Daarvoor is volgende formule:

(Voltage batterij (meestal 12V) x Ampere uur x efficiëntie) / Wattage toestellen x 60

In dit geval voor een UPS van VA500, zoals deze…((12*4.5*0.5)/275) * 60 = 5.89 minuten. Dus een kleine 6 minuten.

Hou er ook rekening mee dat de levensduur van een UPS ongeveer 3 à 4 jaar is en dat dan de batterij(en) moeten vervangen worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.