Beantwoorden
Cityhunter
Freshman Weetjesweter
Dag van de Chocolade Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Modem via Asus router - Geen aangesloten toestellen?

Mijn Telenet modem geeft aan (hieronder) dat er geen toestellen verbonden zijn; echter zijn er 2 UTP kabels verbonden met de modem: 1tje naar de digibox en de ander naar een Asus router. 

Is dit er een probleem bij Telenet of wissel ik best van Telenet modem, of wacht ik nog even af? ik herinner me nog niet zo lang geleden kon ik niet aan de expertinstellingen van mijn Telenet modem, dan lag het probleem bij Telenet. Heeft heel lang geduurd voor ik terug aan de expertinstellingen kon (ifv portforwarding)... Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

01.JPG

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Telenet modem verbonden aan Asus router

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Welke modem heb je? En heb je effectief problemen; als alles werkt zoals verwacht zou ik me geen zorgen maken.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Als je een eigen Wifi-router gebruikt, wissel je je huidige Telenet-modem best om voor de CV8560E zonder Wifi. Deze modem kan je in bridge-mode (MAC pass-through) zetten via "Mijn Telenet" waarbij je het MAC-adres van je Asus-router in "Mijn Telenet" bij bridging ingeeft. Op die manier krijgt je Asus-router een publiek IP-adres en hoef je nooit meer in het gebrekkige "Mijn Telenet"-systeem iets aan te passen. Je kan alles (port forwarding, etc...) dan instellen via je eigen Asus-router.

0 Likes