24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Allemaal
Ik probeer een website te hosten op mijn Synology DS220+. Proberen, dus het wil niet lukken.
Kort: Ik heb een actieve koppeling tussen mijn NAS (Docker container) en Cloudflare (ZeroTrust). De volgende stap is het opzetten van een koppeling tussen Zero Trust en mijn domeinnaam. Hiervoor moet ik DNS records toevoegen en daar loopt het fout.
Na heel veel opzoekwerk heeft iemand me gezegd dat ik daar mijn IP-adres moet toevoegen. Maar:
ik moet een vast IP-adres instellen.
Mijn NAS is rechtstreeks met een ethernet-kabel verbonden aan mijn modem. Maakt dat iets uit?
Moet ik dan nog iets in Mijn Telenet veranderen. Ik heb ook iets over WAN instellingen gelezen, maar daar begrijp ik veel van.
En nog een laatste vraagje (nu ik toch bezig ben ;-)): Dit vast IP-adres van mijn NAS plak ik dan in CLoudflare in de DNS records (zonder IPv6)?
Alvast bedankt om dit mee te willen bekijken.
Op dit moment kan ik de index-pagina van mijn "website" via het interne en het externe IP-adres bereiken. Ik kan die pagina niet bereiken als ik gewoon de www. ..... .be in de URL balk ingeef.
Ik veronderstel dat ik dan de DNS-gegevens op mijn NAS correct heb ingesteld en dat ik het richting Cloudflare en de Docker container moet gaan zoeken, niet?
Waarom nog www voor je website willen aanbieden? telenet.be is toch eenvoudiger dan www.telenet.be. De www is een subdomein van de domeinnaam. Niets belet je om tig subdomeinen te gebruiken (allicht zijn er beperkingen van de hosting onderneming. Als je dat op uw NAS doet dan hangt het enkel van jou af.
Dag @-Bart-
Tijdje geleden had zoiets opgezet, mijn DSM Web Station config was deze, zie afbl.
Cloudflare side, heb ik dit, zie afbl.
Hopelijk hebt het.
in dns bij mij staat er bij www en voor enkel de domeinnaam domeinnaam.zzz, een tunnel id, zoals gfgdfg-54fg-654564-564564fg-dfgf en daarachter 'proxied'
niet gewoon het externe ip adres
dan in zero trust, bij hetworks onder tunnels, de tunnel selecteren en ' configure'
op dat blad onder public hostname , toegewezen aan de tunnel , het lokale ip van de nas en de poort
ook lokale ip range ingegeven bij het private network tabblad
dus niet het wan ip in de dns proxied, zoals bij kelvin.
Dag Thomas
Omdat ik er ongeveer groen haar met roze puntjes van kreeg, heb ik alles aan de kant gelegd. Tot nu.
In je reactie haal je DNS met tunnel id.
Kan je me eventueel verduidelijken waar je wat bij welke DNS invult? Mijn DNS-records komen op verschillende plaatsen terug (domeinnaam registrar, Cloudflare, Synology NAS). Ze verwijzen allemaal naar mijn WAN-adres, maar dat is blijkbaar niet helemaal "correct".
Alvast bedankt!
je moet dus in je website registrarportaal , cloudflare zijn DNS servers invullen , niet de dns van de registrar blijven gebruiken. dan in cloudflare, de website toevoegen eerst. en dan kan je verder?
behalve dat heeft er niets met dns te maken dat ik kan zeggen, je zocht het wat verder in het ijle dan het was denk ik
als je website domeinadresprovider niet weet dat je cloudflare je dns van je websitedomeinadres wil mogen laten beheren en niet zijzelf, zal cloudflare dit niet doen of ook maar kunnen
de dns in de nas en op je pc laat je gewoon staan op je router ip of een andere publieke of privedns anders zullen deze niet kunnen resolven. eventueel een beveiligde privedns deze kan je ook aanmaken in cloudflare en zo apparaat per apparaat 2 weken opvolgen
bij de setup van cloudflare zegt het welke servers het zijn om bij de registrar van de domeinnaam in te stellen, ik denk melina.ns.cloudflare.com en derek.ns.cloudflare.com maar ben niet zeker
dit moet je doen of je zal het anders in het zero trust portaal niet werkend krijgen
met je nas router of pc's dns heeft dit alles niets te maken het is enkel de domeinnaamverwijzingsverantwoordelijke voor uw domeinnaam niet voor uw apparaten 🙂eenmaal cloudflare de dns is van uw domeinnaam kan je de verdere instellingen voor tunnels email en andere dns dingen voor uw domeinnaam daar maken in dash.cloudflare.com onder het tabblad dns
eerder of zoniet zal er maar dus maar weinig kunnen gedaan worden met mogelijke realisaties of mogelijkheden welke dit platform kan ondersteunen