Beantwoorden
gbouck
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Hallo, zou er mij iemand kunnen helpen met het correct instellen van mijn nas?

Ik heb een DS 116, deze werkt perfect middels de ui DMS.
Ook heb ik een mapping gedaan en zie ik de nas via mijn verkenner.

Ik zou graag, ook via mapping of zo mijn nas van buitenaf willen kunnen bereiken. Dat kan nu ook, maar dat is via de ui DMS. Handig, maar de bestanden zijn niet rechtstreeks te bewerken.

Ik weet dat webdav moet gebruikt worden, maar hier geraak ik wat verloren omdat ik niet veel ken van post forwarden en zo meer.

Sommige mappen zijn voorbehouden voor verschillende gebruikers op verschillende computers, althans, dat is de bedoeling voor de toekomst.

Kan iemand mij verder helpen a.u.b. ?
Desnoods via team viewer indien nodig.

Geert B.

Tags (2)
0 Likes
6 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Er zijn maar 2 manier om je NAS te gaan van buitenaf.... De eerste manier heb je reeds gevonden (denk ik) en dat is via de NAS DMS. De tweede manier is via het opzetten van een VPN connectie en dan kan je rechtstreeks de NAS benaderen alsof hij in je LAN zit. Dat is echter redelijk complex en werkt ook niet altijd direct. Je moet dan de package "VPN Server" installeren op je NAS met als protocol OpenVPN en op je PC "OpenVPN client". Beide dienen dan juist geconfigureerd te worden om elkaar te vinden.

Nogmaals, het kan maar het is niet eenvoudig.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Niet moeilijker maken dan het is. Op de Synology heb 3 mogelijke VPN verbindingen. Met de minste beveiliging PPTP, iets veiliger is Open VPN maar dan moet je extra software installeren op je windows computers, en L2TP/IPsec die standaard op Apple en Win10 is ingebouwd.

Je moet enkel de nodige portforwarding doen op je Home Gateway naar het vast IPadres van je NAS. Dit zijn voor de eerste en de laatste oplossing de poorten 1723 en 1701.

Voor open VPN staat dit bij Synology standaard op poort 1194 UDP maar je kan zelf je poort aanpassen.

Zo kan je van overal ter wereld een VPN verbinding opzetten naar je NAS en bijvoorbeeld Yelo  gebruiken aan de andere kant van de wereld. Smiley Erg vrolijk

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jugasz
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Beste Igvfer,

 

Kun je mij persoonlijk helpen met mijn synology vpn verbinding op te stellen zodanig dat ik van uit het buitenland op mijn netwerk kan.

 

dank u voor uw antwoord,

 

Jürgen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

@igvfer- Een persoonlijk verzoekje? (Zie hierboven. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
galerien388
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

hallo,

 

ik heb een vraagje : heb een nas van synology geinstalleerd en hierop een vpn server aangemaakt. 

Mijn ouders wonen in frankrijk en zouden graag yelo tv willen zien ,  ik kan een vpn verbinden tot stand brengen met openVPN (programma viscosity).

Als hij  "what's my ipaddress"  intikt in google ziet hij duidelijk mijn ip address staan. Het internet is iets  trager maar kan gerust naar you tube films kijken.

Hij heeft een speedtest gedaan en komt aan 11Mbps , wat ik denk dat genoeg is.  

Maar als hij naar  yelo tv wilt zien bijft dat molentje draaien en krijgt hij geen beeld.

Weet u de oorzaak hiervan ( u blijkt hier toch veel verstand van te hebben)?

 

Alvast bedankt

 

Joel 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas Synology rechtstreeks aan Telenet modem

Bij mij was het tot op heden altijd gelukt met PPTP omdat dit makkelijkst is. Werkt op Ipad en ook op PC. Ik vertrek binnen een 14-tal dagen naar Portugal en zal het ook nog eens uittesten.

Hebben uw ouders de laatste versie van de app gedownload? Eventueel er eens afgooien en opnieuw installeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes