Beantwoorden
DGOMESSSS
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Hallo allemaal

Alvast bedankt om mij te helpen met dit probleem.

Situatie:

Ik zit met een opstelling van Modem (Telenet) naar Router, de Asus RT-AC66U B1 naar mijn NAS, de Synology DS918+.

Ik heb geen probleem om deze te koppelen aan mijn TV zodat ik mijn media zo kan bekijken.

Graag had ik ook van op afstand, zonder Quickconnect deze aan een TV gekoppeld.

De bedoeling is dus om via de VLC TV-app een IP-adres in te tikken om zo te kunnen inloggen.

 

Voorlopige instellingen:

Ik heb al heel wat zitten proberen. Onderstaand geef ik enkele foto's van hoe alles is ingesteld.

DGOMESSSS_0-1700040985642.png

DGOMESSSS_1-1700041018179.png

 

DGOMESSSS_3-1700041078688.png

 

DDNS heb ik ook al aangemaakt, als ik naar dit adres surf ....synology.me/5000.

Dan krijg ik dit.

DGOMESSSS_4-1700041166242.png

Mocht er nog meer info nodig zijn, laat het me zeker weten!

Alvast bedankt om mij hiermee te helpen!

 

7 reacties
Ex-Netweter
 

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

(Afbeeldingen zijn voor andere forumgebruikers onzichtbaar en worden pas zichtbaar na tussenkomst moderator. Ik zie dus momenteel je instellingen niet.)

Welke Telenet-modem? Alle Telenet-modems hebben een routerfunctie die je niet kan uitschakelen, behalve de CV8560E die je in bridge-mode (MAC pass-through) kan zetten.

Dit betekent dus dat je hoogstwaarschijnlijk twee routers achter elkaar gebruikt. Dit maakt de configuratie ingewikkelder.

In dit geval moet je poort 5000 (Synology HTTP) twee keer forwarden, één keer via Mijn Telenet naar het lokaal IP-adres van je Asus en één keer via de Asus RT-AC66U B1 naar het lokaal IP-adres van je Synology NAS.

Een modemwissel naar een CV8560E in bridge-mode vereenvoudigt deze configuratie want dan krijgt je Asus RT-AC66U B1 een publiek IP-adres en moet je slechts éénmaal poort 5000 forwarden naar je Synology NAS.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Eerst eens kijken welke poorten je media gebruiken. Ik vermoed dat je Photostation en videostation gebruikt die kan je al zeker instellen op andere poorten. Ik heb sowieso al geen quickconnect nodig intern om mijn foto's en video's te bekijken op mijn TV.

  • Het eerste dat je zeker moet doen is een Let's Encrypt certificaat instellen.
  • Het volgende is een DDNS account aanvragen en instellen op je NAS.
  • En dan zorg je dat je NAS een vast IPadres heeft in je netwerk. Ben je aangsloten op een Telenet modem router dan kan je normaal gezien 192.168.0.10 tot 192.168.099 gebruiken die buiten de DCHP zone ligt. Heb je een eigen router dan moet je nakijken wat de DHCP zone is in je eigen router.

Dan begint het forwarden van de poorten naar uw NAS in de Telenet modem router of in je eigen router. Heb je uw eigen router niet in bridgemode dan moet je eerst die poorten forwarden in Mijn Telenet naar je eigen router en in je eigen router naar je NAS.
Dan kan je vanaf een extern device, laptop, smartphone, tablet de connectie maken naar de verschillende dingen via DDNSnaam:poortnummer.

Weet ook dat er apps zijn op Iphone, android, Ipad voor photostation, videostation, Surveillance station (beveilingscamera's) enz.

Je mag mij altijd via PM contacteren om je verder te helpen. Ik heb die dingen draaiend.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DGOMESSSS
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik denk dat de afbeeldingen nu wel openbaar staan.

Ik denk dat ik de CH7465LG-TN modem heb.

Het forwarden van de poorten dacht ik goed te hebben gedaan, misschien is het nu duidelijker met de foto's.

DGOMESSSS
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Bedankt voor het snelle antwoord!

Op mijn tv gebruik ik de app DS-File en VLC media player, deze kan ik inderdaad zonder quickconnect raadplegen in mijn thuisnetwerk.

Ik denk dat Let's Encrypt in orde is.

DGOMESSSS_0-1700051273920.png

Telenetnetwerk is 192.168.0.xx

Mijn netwerk via mijn router is 192.168.1.xx

Mijn NAS heeft 192.168.1.248

 

 

Ex-Netweter
 

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Oké, port forwarding ziet er goed uit. Het zou moeten werken.
Maar met twee routers (Telenet modem/router en Asus-router) is het ingewikkeld om een eventuele fout te vinden.

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1166
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

De 404 pagina is wel effectief eentje van DSM. Dus je komt op z'n minst wel al terecht op je Synology DiskStation via DDNS.

Ik denk ergens misschien aan een probleem met de proxy? Neem eens een kijkje onder Aanmeldingsportaal > Geavanceerd > Reverse Proxy. Staat daar iets geconfigureerd met je synology.me DDNS (ik zou verwachten van niet). Heb je sinds het instellen van DDNS je DiskStation ook al eens herstart?

 

Los daarvan, weet ik eigenlijk niet of je juist bezig bent om het aan de praat te krijgen in VLC.

Poort 5000 is de web-interface van DSM; VLC verwacht toch een file server (FTP, SFTP, SMB, NFS, ...) of plex-server? (Mogelijkheden van VLC verschillen per platform, dus ik kan fout zijn).

Wat (mits juiste port-forwarding) kan werken is de "DS Video"-app die is beschikbaar op Samsung (Tizen), tvOS & Android TV. De smartphone versie kan buitenshuis ook Chromecasten...


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bob74
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Nas koppelen aan TV buiten thuisnetwerk

Je URL is fout......
Je gebruikt: ....synology.me/5000

Daarmee ga je zoeken naar een map "/5000".

Maar in het geval van een niet-standaard poort, zet je een ":" tussen URL en port.

Moet dus zijn: ....synology.me:5000

Mvg, B