Beantwoorden
Patrick19451
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Netgear Nighthawk R7000 compatibel met Telenet extender

Hallo allemaal,

 

Ik heb onlangs een Netgear Nighthawk R7000 aangeschaft en geinstalleerd in het netwerk.

Mijn vraag is nu: is deze router compatibel met de extenders die door Telenet aangeboden worden?

Deze router zit achter een modem-only.

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netgear Nighthawk R7000 compatibel met Telenet extender

Bedoel je de Powerlines? Dat zijn geen extenders. Die zorgen er alleen voor dat je ook WiFi hebt op andere plaatsen via het electriciteitsnetwerk.

Ze zijn ja en neen compatibel. Maar op een modem/router van Telenet nemen ze automatisch SSID en passwoord over. Via een eigen router niet en moet je dit manueel instellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netgear Nighthawk R7000 compatibel met Telenet extender

@Patrick19451 

 

Om het antwoord van @igvfer een beetje aan te vullen: die configuratie moet je via "mijn telenet" uitvoeren.

 

Wanneer uw toestellen verbonden zijn zie je ze in "mijn netwerk"; Er moet op het moment van de aanpassing een groen bolletje bijstaan, want als het rood is, is er geen connectie en zal de aanpassing verloren gaan.

 

Bovendien is de aanpassing niet onmiddellijk. De AP's zullen zelf af en toe naar de telenet server gaan kijken of er iets is voor hun. Het is op dat moment dat ze uw aanpassing gaan lezen en overnemen.

 

Dat is dus het grote verschil met de werking achter een HGW. Dan is die aanpassing onmiddellijk gepushed naar de AP's.

 

Maar het werkt wel, je kunt de settings aanpassen en ze werken goed. Ik spreek uit ervaring, ik heb een modem-only met eigen router en de WIFi powerlines van Telenet.

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.