Beantwoorden
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Hallo,

 

Ik ben erweer met mijn Modem-Only vragen....

Omruilen is een fluitje van een cent.

 

Daarachter zou ik deze router plaatsen

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Naar mijn mening een goede router. Er bestaan duurdere en goedkopere.

Hier vind je reviews

 

De vrteenwoordiger wist te vertellen met de 'witte' in de toekmst 4K tv kanaansluiten. Met geen enkele andere router niet... Waar of niet?

 

Ik had graag jullie mening gehad

 

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Die toekomst zal wel 2026 zijn ofzo 😛  (Als het niet later is...)

Daarnaast is wat de verkoper jou vertelde niet waar. (Ik vermoed dat je met 'witte' de nieuwe HGW bedoelt.) Digitale tv komt rechtstreeks via de coax kabel en heeft niets met je modem/router te maken.

 

En ja dat is een goede router 🙂

 

Om je digicorder interactief te maken zal je wel nog wat instellingen moeten aanpassen (iptv passthrough) maar daar zal ik je mee helpen als je het gaat installeren 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

@@Principi
Het was me ontsnapt dat de televisie (wel digitaal) rechtstreeks naar je digi-corder/-box gaat....
Dedju, had ik dat graag door zijn neus gepropt....Smiley Vrolijk (wat heb ik gezocht naat het smileyhappy).

 

Soms doe ik me voor als non-kenner... En uit de winkel vroeg mijn vrouwtje, wat heb jij mak gereageerd. Ben je ziek? 

 

ik dank je voor je aanbod, Principis, en indien nodig, klop ik even aan. Alvast bedankt.

 

Mijn idee over de router was "Principis" hetzelfde.  (grapje, pol))

 

Het grootste probleem is, dat er hier in het huis een overgrote meerderheid is van non-ict'ers. Mijn vrouwtje dus.

Ik denk dat met deze router het draadloos gedeelte iets sneller zal gaan (gesteld dat het apparaat over 5ghz is). Ook het vermoegen, maar dat betwijfel ik, zal ook iets groter zijn. We moeten binnen de stralingsnorm blijven. (Anders bouwde ik mij een antenne versterker, zoals vroeger op de CB-Band).

 

Om je digicorder interactief te maken zal je wel nog wat instellingen moeten aanpassen (iptv passthrough) maar daar zal ik je mee helpen als je het gaat installeren

Hier ben ik je even kwijt... Als mijn TV signaal geen gebrik maakt van de router, waarom moet mijn digicorder aangepast worden? Of mijn digibox, for that matter?

 

Happy Halloween, als Trump president is

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

@Ab33506
Goeiemorgen (heel de wereld is naar de ******) 😞

Je wifi snelheid zal ongetwijfeld beter zijn maar mogelijk heb je in je huis nog plekken waar heel slecht signaal is en daar zal het traag blijven (5 GHz heeft trouwens minder bereik als 2,4 GHz) De oplossing daarvoor is een extra access point te plaatsen.
Is er zelfs een stralingsnorm voor wifi? Ik heb 5 access points 😂


Interactief betekent dat je films kan huren en de tv gids kan bekijken etc.
De digicorder moet niet aangepast worden, alleen een instelling in de router. Als je je eigen router hebt dan moet je iptv passthrough instellen. Bij de Telenet HGW gaat dat automatisch.

PS. Het grote lettertype in mijn vorig bericht was per ongeluk.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Eerste en vooral, ik heb er zelfs geen 8 op geslagen, dat je een groter lettertype gebruikte....

Ooit kreeg ik, vanuit west-Vlaanderen dat is mijn regio, een jobaanbieding, in het Frans. En ik ben een beetje flamigant (dat is Vlaams belanger, verre van). K reageerde in het rood dat ze in het nederlands moesten schrijven.

3 minuten later kreeg ik telefoon. Het meisje dat de mail had gestuurd, was aan het huilen geslagen. Oja, ik heb bijne da gehele conversatie in het frans gedaaan. Ben dan overgeschakeld naar engels, en vroeg dan welke talen zei noh kende.... "En dat is ongehoord, dat je in het rood, en in grote letters, bla bla.."

Ik, klik...

Maar dit terzijde, ik neem er geen enkele aanstoot aan.

 

Inderdaad er zijn blinde spots in huis vanwege het beperkte vermogen op de 5Ghz. Boven is de ontvangst zeer slecht (kooi van faraday). en daar ligt een kabel tot een acces point. van 2.4Ghz..

 

Echter in de woonkamer, kan dat soms een probleem zijn, en dat zou een van de redenen zijn.

een andere reden zijn instellingen, firewall, en andere features.

Mocht ik een pc overhebben, dan installeerde ik zelf een Firewall....

 

 

 

En nu eens eerlijk, hebben we dit allemaal écht nodig???

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

Er zou iets moeten bestaan, met een zekere "raspberry" gehalte, maar met meer PC faciliteiten.

Nadeel RasPi, maar 1G intern geheugen, 100Mb internet, ietsje te traag...

 

een economisch all-in-one moederbord, eventueel 2 UTP ; 12V aansluiting ; gehuegen? (dat is niet meer zo duur) no fan ( ik ben fan van no fan)  aansluitingen voor een HD en/of cd rom (voor het te programeren....

 

Trompet haalt het op clowtown 🙂

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Netgear nighthawk R7000 geen digibox netwerk

@Ab33506 je kan zelf een computertje bouwen en daar pfsense opzetten maar wie heeft dat nodig?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes