Beantwoorden
torken
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken!

Netgear switch ontvangt geen IP-adres na verhuis

Hey iedereen,

 

Ik ben onlangs verhuisd en heb ook toen een nieuwe modem ontvangen. Deze werkt. Nu ben ik bezig om mijn intern infrastructuur opnieuw te plaatsen. In mijn vorige woning stond dit ook geplaatst. Nu  heb ik mijn netgear switch aan de telenet modem gehangen. Voor deze modem vind ik geen IP adres terug. Ook in de lijst van geconnecteerde toestellen staat deze er ook niet. Met mijn andere netgaer switch heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb al:

  • andere poorten gebruikt 
  • mijn netwerkkabels gecontrolleerd met een tester

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: netgear switch

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netgear switch ontvangt geen IP-adres na verhuis

@torken 

Kan je eens meegeven welk type van switch je gebruikt? Ik vermoed dat je managed switchen hebt, want gewone hebben sowieso nooit een eigen IP adres.

 

Bovendien spreek je van een nieuwe "modem". Heb je een HGW of de E-Router? Beide zijn trouwens een combo systeem waarin zowel een modem als een router zit. (En een switch).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netgear switch ontvangt geen IP-adres na verhuis

@torken 

 

Nog even dit: je spreekt enkel van het feit dat je switchen geen IP adres krijgen en ook niet zichtbaar zijn in uw overzicht van geconnecteerde toestellen.

 

Maar je zegt niets over de functionaliteit van uw netwerk. Werkt alles of werkt er niets? Stel dat je gewone unmanaged switchen zou hebben is het dus heel normaal dat je niets ziet maar alles zou gewoon moeten werken. Daarmee doel ik op de toestellen die op de switchen zijn aangesloten.

 

Indien je nog niets hebt aangesloten aan de switchen, doe dat dan eens en laat dan eens weten of er iets werkt of niet aub.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes