41251
netweters
|
17809
gesprekken
|
19239
vragen
|
Dag,
Voorheen hadden we een Digicorder en en Digibox. Op een bepaald moment heeft de Digicorder meermaals problemen en stelt de klantendienst aan de hand van de leeftijd ervan over te gaan naar de nieuwe Telenet TV Box; noch de klantendienst, noch de installateur laat weten dat er met de nieuwe Telenet Tv Boxen geen netwerk meer kan gemaakt worden. Thuis worden geregeld documenten en andere files gedeeld tussen een Desktop en een Notebook alsook de printfunctie.
Nu moeten we voor alles met sticks werken !!
Bij aanbieding van nieuwe producten moet de klanten toch volledig op de hoogte gebracht worden van de technische eigenschappen van het product en wat nieuw is en of wat niet meer kan !!!.
Natuurlijk kan ik ook beiden toestellen via een Crossed netwerkkabel verbinden, maar dan moet ik iedere keer met de laptop verhuizen van kamer !
ik ben ten zeerste ontgoocheld van de manier van werken door Telenet en hun installateurs !!!
Groetjes,
Jean-marie Lepercq
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Netwerk onmogelijk met de nieuwe Telenet TV Box
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jmlepercq Pardon... Wat heeft je TVbox met je netwerk te maken? Die moet gewoon op je netwerk aangesloten worden net zoals je digicorder/box voorheen.
Is er een nieuwe modem geplaatst geweest ofzo? Dan kan het zijn dat je PC en laptop, printer enz. een nieuw intern IPadres hebben gekregen en dat moet je de connectie tussen die toestellen herstellen.
Dus opnieuw printer toevoegen enz.
Vast toestellen zoals printer en PC een vast IPadres geven in de range 192.168.0.2 tot 99. Voor een laptop is dat moeilijker uiteraard omdat die ook ergens anders op een netwerk kan komen.
Zoek in ieder geval maar eerst eens op wat je huidige IPadressen zijn van die toestellen.
Delen via Desktop naar of van Laptop was zichtbaar op de TV toestellen ! VB: Men kon zelfs de muziek van Desktop of Laptop laten spelen op het TV toestel.
In configuratiemenu op desktop van apparaten en printers stond vroeger de modem Docsis 3.0 en nu met de nieuwe Docsis 3.1 CV8560E is niet meer zichtbaar
Het feit dat de modem op de Desktop niet meer zichtbaar is en dat jullie technieker zelf mededeelde dat de oorzaak van de Tv boxen kwam ??
@jmlepercq er is kennelijk veel foute info gegeven of fout geïnterpreteerd,
vroeger had je de digicorder op je pc als info en je denkt dat dit de modem was,
op de digicorder zat vroeger DLNA waardoor je bestanden van op pc kon bekijken op je digicorder en afspelen, dat ondersteund de nieuwe telenet tv box niet meer.
dat zijn de verschillen dus.
voor je printer zal je deze opnieuw moeten linken aan de nieuwe modem zodat je kan printen weer via je netwerk.
@jmlepercq Inderdaad, op de digicorder of digibox kon je als die was aangesloten in je netwerk, muziek en andere bestanden ophalen. Dit kan met de nieuw tvbox niet meer. Omdat je dit nu met de nieuwe TV's ook rechtstreeks kunt. Voor zover je dan uw TV op je netwerk hebt aangesloten en niet alleen je TV box.
Het is zoals ik dacht dat je apparaten nieuwe IPadressen hebben gekregen. Je zal dus via windows verkenner eens op netwerk moeten klikken en die zal dan op zoek gaan naar aangesloten apparaten die bestanden delen. Dit moet je zowel op PC als op je laptop doen.
Printer: Bij apparaten zoeken naar netwerkprinter.
Maar zoals eerder gezegd vast IPadres instellen op je printer en je desktop.
Sorry, inderdaad DNLA heeft de nieuwe modem niet meer waarmee zichtbaarheid op TV. ben aan het verwarren, sorry daarvoor.
Zal de Ip's bekijken van beide computers alsook printer.
Bedankt voor de info en hulp !
Jean-marie,