24757
netweters
|
152408
antwoorden
|
20700
vragen
|
Sinds ik mijn DOCSIS 3.0 HGW van Telenet heb omgewisseld naar een DOCSIS 3.1 (CH8568LG) hebben meerdere apparaten in mijn netwerk connectie problemen, ik heb een NAS waar ik videobestanden op heb en die ik afspeel op een Nvidia ShieldTV Pro met Kodi via een SMB-share (allemaal lokaal en via cat 6 ethernet verbonden). Een heel jaar lang heb ik geen problemen gehad om bestanden af te spelen met deze setup, direct na het plaatsen van de nieuwe modem begonnen die videobestanden op willekeurige momenten plots te bufferen, een of twee keer per video maar dit duurt soms 5 minuten lang!
Ik heb geprobeerd de bestanden op een andere PC te hosten via SMB-share en daar heb ik nu dezelfde problemen. Het probleem ligt volgens mij niet aan de ShieldTV want als ik via mijn PC de bestanden van mijn NAS wil downloaden via SFTP dan heb ik op willekeurige momenten ook plots een drop in mijn connectie, van 100MB/s naar minder dan 100 kb/s.
Heeft iemand anders een gelijkaardig probleem gehad of weet iemand toevallig een oplossing? Ik denk niet dat Telenet zal accepteren als ik vraag om terug naar de vorige HGW te gaan, maar is dit toch het proberen waard? Of zou ik best gewoon vragen voor een CV8560E en mijn eigen router (die momenteel als bridge werkt) als full router in te stellen?
Edit: Ik voeg een diagram toe van mijn thuis netwerk, in geval dat zou helpen.
Met deze opstelling gebruik je eigenlijk alleen de switch functie van de HGW.
Staat de unmanaged switch er ver vanaf? Anders misschien eens proberen alles daarop aan te sluiten, en enkel maar één aansluiting van de HGW gebruiken voor de internetconnectiviteit - gewoon om eens te testen of het dan wel goed werkt.
De HGW gebruik ik voor 2.4Ghz wifi en DHCP.
Ik nam eigenlijk aan dat de connectie het best zou zijn direct verbonden aan de HGW dus ik heb nog nooit geprobeerd om alles via de switch te verbinden. De Unmanaged Switch 1 staat dicht bij de HGW dus ik zou dit inderdaad kunnen proberen, ik snap wel niet echt waarom het iets zou veranderen?
Ik zal dit vandaag/morgen eens uittesten maar soms heb ik meerdere dagen geen haperingen meer en dan komen die plots weer terug dus het is moeilijk om meteen te zien of een verandering helpt of niet.
Ik bedoel dat het verkeer van de NAS naar de TV niet echt door de HGW hoeft te gaan. Inderdaad speelt de HGW natuurlijk wel een rol in het uitdelen van de adressen, de internet connectiviteit enz.
Eenmaal dat de NAS en de TV hun adres hebben zou de HGW eigenlijk hier niets meer mee te maken hebben, behalve als 4-ports unmanaged switch.
Firewall enz. is niet aan de orde voor verkeer wat lokaal blijft.
Als je zegt dat de problemen onstaan zijn na de HGW wissel, vraag ik me daarom af of de switch misschien problemen heeft. Niet erg waarschijnlijk, maar het probleem moet toch ergens vandaan komen.
Welk modelnr HGW had je voorheen?
Ah zo ok. Vroeger had ik een CH7465LG-TN.
Het probleem moet inderdaad van ergens komen, ik nam gewoon aan dat het door de HGW is omdat meerdere apparaten plots problemen hebben na de installatie van de nieuwe HGW. Hopelijk zal alles op de switch steken helpen