Beantwoorden
Marco187
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Nieuw thuisnetwerk instellen

Goedemiddag iedereen,

 

Ik zou graag mijn thuisnetwerk willen aanpassen/verbeteren maar ik weet niet goed waar te beginnen :). 

Op dit moment is de situatie als volgt:

 

Telenet model (modem only) --> Lan1 digitale TV

                                              --> Lan2 TP link switch 16poort (8POE) --> 12 poorten in gebruik waarvan 3 POE voor mijn AC van Ubiquiti

 

Nu wou ik het volgend doen:

Telenet modem --> Lan1 Digitale TV.

                         --> Lan2 TP link switch 16poort (8POE) 

                          --> WAN --> Ubiquiti USG --> NVR Camera systeem + Rasberry Pi (slimme meter uitlezen)

 

Kan dit of moet ik hier nog meer aanpassen? Bedoeling is voor dit moment om de camera systeem en mijn PI vanop afstand te benaderen. Kan zijn in de loop van de jaren dat hier nog enkele producten kunnen bijkomen. 

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: NIeuw thuisnetwerk opstellen

0 Likes
3 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuw thuisnetwerk instellen

Zou je eens kunnen kijken welk type "modem" je precies hebt? Wat is er op de sticker vermeld.

Met het grote aantal apparaten wat je aangesloten hebt is het eigenlijk niet mogelijk dat het hier een modem-only model betreft. Ik vermoed dat het gaat om de CV-8560E (zogenaamde e-router, en zeer zeker geen "modem-only").

 

Mocht het inderdaad om de CV8560E gaan, dan is het perfect mogelijk hier nog een eigen router achter te plaatsen. In dat geval zou ik er voor kiezen enkel de digibox reachtstreeks aan de e-router aan te sluiten. Alle andere apparatuur achter de eigen router. De WAN port van de USG dien je dan aan te sluiten op een LAN port van de CV8560E.

De WAN port van de CV8560E heeft (nog?) geen functie.

 

Welk voordeel hoop je te behalen van de aanpassing?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marco187
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

Nieuw thuisnetwerk instellen

Hi Arnie,

 
Betreft inderdaad een DOCSIS 3.1 E-ROUTER modem CV-8560E dus. Modem/router is er eentje zonder wifi. Hoe komt het dat de Wan poort hiervan (nog) niet werkt?

 

Bedoeling is inderdaad om 1 Lan poort rechtstreeks van de modem te gebruiken voor de digicorder.

 

Lan2 zou dan voor mn thuisnetwerk dienen.
Kan ik dan gewoon dit inpluggen naar de usg wan ingang en dan van de wan of Lan uitgang naar de tp link switch?

 

Bedoeling is om bepaalde devices vanop afstand te benaderen bij het niet thuis zijn. Denk hierbij aan een NVR Camara systeem, Nas, raspberry pi,...

Of als je een ander idee zou hebben mag ook altijd. De Ubiquiti USG dien ik nog aan te kopen  🙂

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuw thuisnetwerk instellen

Je kunt de WAN poort van de USG in één van de LAN poorten van de CV8560E steken.

Vervolgens inloggen op de USG om te kijken welk IP deze ontvangen heeft. Zal normaal een adres tussen 192.168.0.100 en 192.168.0.254 zijn.

Daarna op mijn telenet inloggen,  en de optie 'je thuisnetwerk', modem-details - geavanceerde instellingen kiezen.

Daar zul je normaal het eerder gevonden IP adres ook zien staan, onder 'verbonden toestellen' met een MAC adres erbij.

Dit MAC adres dan kopieren en in het veld bridging ingeven. Daarna even USG resetten.

Hierna zal de USG een publiek IPv4 adres ontvangen. Je eigen apparaten bereikbaar maken vanaf het internet doe je vervolgens door op de USG port-forwarding te configureren.

 

Echt nodig heb je de USG natuurlijk niet. Je kunt ook gewoon de CV8560E router blijven gebruiken, zoals nu. Om apparaten bereikbaar te maken vanaf het internet moet je in dat geval de port-forwarding voor de CV8560E via mijn telenet configureren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.