Beantwoorden
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe aansluiting zelf installeren

Ik ben van plan om een nieuwe aansluiting in aan appartement zelf te installeren en wil graag wat hulp/informatie of dit kan en hoe. Ik wil een modem only (hiermee bedoel ik dus de modem met MAC passthrough) en een TV Box.

 

Kan ik dit beide combineren, en alles zelf installeren? Er komt nu enkel een COAX kabel toe zonder koppeling (kan ik zelf erop steken) die verbonden is op een verdeelblok in de kelder van het gebouw (appartementsblok). Ik neem aan dat ik een COAX versterker moet plaatsten op die kabel, dan op de versterkte uitgang mijn modem en de rest is voor TV. Maar die TV Box werkt enkel via UTP of hoor je ook nog een COAX te gebruiken zoals de digiboxen?

 

Hoe kan ik zo'n installatie aanvragen/registreren en hoe bekom ik die modem met passthrough? Zijn er verder nog dingen waarop ik moet letten? Eigen router/switches etc. is geen probleem. Is de COAX versterker verkrijgbaar met een zelf installatie pakket of moet ik die zelf voorzien?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe aansluiting zelf installeren

@Qlii256  

Dat heeft er enkel mee te maken dat alles stap voor stap verwerkt wordt. Jij geeft online een bestelling in maar dat betekend dat er een aantal 'orders' in het systeem komen. Daar zit dus een order bij voor je diensten , je omschakeling en een afspraak voor de technieker. 

 

Dus ja het is volkomen normaal dat je na twee of drie emails wel de juiste email krijgt met daarin de afspraak. Alles heeft een verwerkingstijd dus ook je orders in het systeem dienen verwerkt te worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe aansluiting zelf installeren

Bedankt voor de verduidelijking. Ik vindt dit nogal onoverzichtelijk voor een bedrijf als Telenet... Een van de mobiele nummers die ik wil overzetten in mijn nieuw abbo is een Telenet nummer en ik heb nu ook een mail ontvangen dat ik een overdrachtsformulier moet invullen. Daaronder staat ook dat daardoor de bestelling niet kan doorgaan en ik opnieuw moet bestellen als het goedgekeurd is. Maar ik weet nu niet zeker of alles geannuleerd is of ik gewoon dat formulier moet invullen en doorsturen?

0 Likes
Qlii256
Freshman Beetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe aansluiting zelf installeren

Technieker is net langs geweest. Heel vriendelijke jonge man en toen ik vroeg om een e-router was dat geen probleem. Kom misschien zelfs een modem only vragen maarja...

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe aansluiting zelf installeren

nog zeer vlug

geluk gehad met vrij plaatsje

alles perfect verlopen dat horen we graag

0 Likes