Beantwoorden
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe modem + powerlines, toch nog lag bij PS4

Hallo iedereen,

 

enkele weken geleden werkten 2 van onze eigen gekochte (oude) powerlines niet meer. Hierdoor hebben we beslist om contact op te nemen met Telenet. Zij stelden voor om onze oude zwarte modem te vervangen. Deze werd vervangen door een witte Modem 24*8 DOC 3. Hierbij hebben wij ook 2 wifipowerlines gehuurd, omdat ons oud accespoint maar max 100 mbps ondersteunde. Wij hebben fibernet 200 mbps.

 

Wanneer ik nu de wifisnelheid test op de eerste wifi-powerline op het gelijkvloers haal ik ongeveer 175 mbps download en 20 mbps upload. Zeer goed dus.

 

Op de bovenverdieping waar de 2de wifi-powerline staat is dit slechts 50 mbps en 15 mbps upload. Goed geen probleem, nog altijd rap genoeg om te gamen.

 

Wanneer ik de speedtest in de PS4 uitvoer haal ik 30 mbps download en slechts 2.7 mbps upload.
Ik weet niet of dit de reden is, maar sinds we de nieuwe opstelling hebben, heb ik vaak online last van lag. Ik speel bijvoorbeeld online FIFA20, en vaak heb ik om de minuut enkele seconden lag waardoor de game even niet reageert. Nogal hatelijk en ik vind hier maar geen oplossing voor.

Online gamen heeft hier 3 jaar perfect gewerkt op de oude modem en oude powerlines, tot enkele weken geleden die stopten met werken. Het internetsignaal kwam niet meer door de powerlines op de bovenverdieping, op de benedenverdieping wel nog.

 

Dus ik begin sterk te denken dat er iets mis is met het elektriciteitsnetwerk? Jammer genoeg valt dit niet op te lossen denk ik? Kabel rechtstreeks vanuit de PS4 naar de modem is onmogelijk, enige oplossing om niet over WIFI te moeten gamen is via ethernetkabel uit de powerline.

 

De powerlines zitten ook allemaal rechtstreeks in het stopcontact.

 

Hebben jullie een idee waaraan de lag en verlies van snelheid op bovenverdieping zou kunnen liggen?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem + powerlines, toch nog lag bij PS4

@Dupont253  ik denk niet dat dit zo zeer ligt aan je opstelling op je powerlines. Hier is nog een topic die er over gaat dat er veel problemen zijn met de snelheden van de PS4. Ik heb ook die testen uitgevoerd en heb dan dan ook een rechtstreekse kabel verbinding aan de modem met optie speedboost actief. Ik ga je die topic laten lezen en dan zal je zien dat het niet aan Telenet of aan je apparatuur gelegen is. 

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Poorten-openen-ps4-als-oplossing-voor-tra...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe modem + powerlines, toch nog lag bij PS4

In een ander topic (https://www.netweters.be/t5/WiFi/Snelheidsverlies-door-Powerline/m-p/95109#M8850) las ik de optie om via de coaxkabel bedraad internet aan te leggen. Naast mijn PS4 op de bovenverdieping is er ook een kabelverbinding voor tv. Kan ik hier rechtstreeks internet uit krijgen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem + powerlines, toch nog lag bij PS4

@Dupont253  er zijn daar wel oplossingen voor. Maar zolang Sony geen deftige oplossing heeft zal je snelheid niet hoger gaan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes