Beantwoorden
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS

Goedenavond,

 

Ik zit met een technisch probleem. Ik probeer TCP-poorten 80 en 443 te openen op mijn modem (een 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)), zodat ik mijn bestandsserver via een clouddienst kan bereiken. Volgens de port forwarding-pagina lukt dit zonder problemen, maar in werkelijkheid komen de poorten niet open te staan. Dit terwijl poorten 80 en 443 niet op de lijst staan van poorten die geblokkeerd zijn door Telenet.

 

Ik heb ervaring met port forwarding, en het forwarden van andere poorten naar dit lokaal adres lukt wel. In bijlage een foto van de (niet werkende) forwarding instellingen.

 

123716403_774236979820573_1207754756247273350_n.png

 

0 Likes
19 reacties
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS

@igvfer Ik heb al geprobeerd om een nginx-webserver op te zetten op dezelfde poort, en te kijken of ik de standaardpagina van nginx zo kon bereiken (dit was een voorgestelde stap bij het troubleshooten van Let's Encrypt). Ook dit was niet mogelijk.

0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS

@igvfer Er komt me iets te binnen. Ik probeer dit allemaal op te stellen via Docker. Heb je hier ervaring mee? Zou het kunnen dat een Docker-container een apart IP-adres krijgt, los van de fysieke NAS?

 

EDIT: Een docker-container krijgt een eigen IP, maar in de instellingen van de container wordt een poort op de host verbonden met een poort op de container, dus hier kan het ook niet aan liggen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS

@Simiak   De server draait die op een windows machine? Heb je daar al eens gekeken in de firewall of die poorten wel degelijk open gezet zijn? Standaard Windows defender of iets anders die je geïnstalleerd hebt? Bij Linux zal je eventueel iets gelijkaardigs hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Simiak
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS

@igvfer De server draait op Linux (Debian). iptables staat ingesteld om alle traffic te accepteren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Openen van TCP poorten 80 en 443 op 24*8 DOC 3 WIRELESS


@Simiak  schreef:

@igvfer De server draait op Linux (Debian). iptables staat ingesteld om alle traffic te accepteren.


En kan je intern op de webserver? Want vanaf je eigen netwerk, bvb. vanaf een laptop of PC in je netwerk, zou dit in eerste instantie moeten lukken want daarvoor heb je geen openstaande poorten op je router nodig. Als het intern niet lukt dan zal je daar moeten op werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes