Beantwoorden
Jonathan11
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Foutmelding: HD copy protection

Hoi,

 

Sinds 2 dagen hebben we bovenstaande melding op ons scherm. Er zijn al topics waar suggesties gedaan zijn, kabel uittrekken e.d.  die heb ik geprobeerd, initieel werkte dit een halve dag,nadien kwam het terug,alles getest, andere HDMI kabel, met een Chromecast werken alle hmdi poorten wel... 

 

Ik las al in andere topics dat een nieuwe digicouniet per se een oplossing heeft, zijn er nog andere suggesties?

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: HD copy protection


@Jonathan11  schreef:

...

alles getest, andere HDMI kabel, met een Chromecast werken alle hmdi poorten wel... 


Als het werkt met een andere HDMI kabel, moet je die gewoon vervangen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutmelding: HD copy protection

@Jonathan11 eens proberen met tv van stroom te halen en/of de digicorder ook, een andere optie is de tv eens proberen updaten (als dit mogelijk is).

telenet vernieuwt af en toe de hdmi versie dat er op hun toestel zitten om kopiëren tegen te gaan van de zenders (word door de zenders gevraagd) en soms kan het zijn dat een tv met een verouderde versie zit die dan deze resultaten geven.

maar probeer eerst eens de tv van het stroom halen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Foutmelding: HD copy protection

Ik veronderstel dat het over een digicorder gaat.

Werkt het menu van de digicorder nog?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Foutmelding: HD copy protection

@Jonathan11 

Wat @janne_man  adviseert was lang geleden de oplossing. Zie:

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/hd-copy-protection-probleem-Wat-moeten-wij-doen/td...


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Meto
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Foutmelding: HD copy protection

Op een gelijkaardige vraag, vond ik het ultieme antwoord om een HDMI splitter te koppelen tussen digibox en TV.

Zelf had ik zelfde probleem van deze melding nadat ik eerst enkel geluid had en vervolgens na reset door telenetservice kwam ook de melding "HD Copy Protection".

Na alle tips van callcenter Telenet, advies van hen tot omruiling digibox.  Zoals verwacht géén oplossing.  Ook het snel afkoppelen/terug aankoppelen HDMI kabel, gaf géén oplossing.

Laatste redmiddel om mijn eenvoudige Samsung TV van 5 jaar oud een extra leven te schenken was het uitproberen van de tip om een HDMI splitter met versterker, aangesloten op netspanning, te koppelen.  HDMI splitter 1 ingang x 2 uitgangen, support HDMI 1.4b, support HDMI resolution up to 3840x2160/30Hz.  Probleem opgelost met een aankoop van €18 via bol.com.

Spijtig dat telenet medewerkers zelf géén weet hebben van deze oplossing of ze niet mogen aanbrengen aan klanten terwijl dit toch al aangekaart werd binnen de Netweters community.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Foutmelding: HD copy protection

heb je eerst een van deze oplossingen geprobeerd.

Je kan ook de toetsen op het apparaat zelf (niet op de afstandsbediening) gebruiken om de volgende acties uit te voeren:
  1. BACK + rechterpijltje = Reset Beeldinstellingen.
  2. BACK + OK = Hard Reset (zelfde effect als stekker uit/in)
  3. BACK + OK en dan BACK blijven indrukken = Factory Reset.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: HD copy protection

@Meto 

 

Je hebt het over een HDMI splitter. Die bestaan in twee versies:

  1. Eentje om één bron op twee toestellen te laten zien
  2. Eentje om twee bronnen (afwisselend, met schakelaar of elektronisch) op één toestel te laten zien.

Welke versie had jij en hoe was die aangesloten?

 

Ikzelf heb bvb versie 2 om afwissend zonder kabels te moeten versteken de DVD speler en de chromecast op dezelfde DVI poort van de TV aan te sluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meto
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Foutmelding: HD copy protection

Beste,

Ik heb variant 1 van de HDMI splitter (Eentje om één bron op twee toestellen te laten zien) met aansluiting op netspanning.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding: HD copy protection

@Meto 

 

OK, en je sluit dus de kabel komende van de digicorder aan op de splitter en dan uitgang 1 van de splitter naar de TV.

 

Is op uitgang 2 dan niks aangesloten? Is het enkel om de versterking van het HDMI signaal te doen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Meto
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Foutmelding: HD copy protection

Op uitgang 2 niks aangesloten maar kan uiteraard.  De splitter wordt in dit geval als versterker van het signaal ingezet.