Beantwoorden
TaNium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Leesbeest!

Overstap van HGW naar Modem only

Hallo iedereen

Sorry dat het volgende onderwerp al zoveel keren aan bod is gekomen, maar ik heb gedacht om over te stappen van een HGW modem naar een modem only. Volgens ik heb vernomen heb je 1 RJ45, 1 coax en 1 RJ11 als ik het goed heb. Ik wil de overstap doen omdat we hier een sonos soundsysteem hebben en de spelers niet een statisch address kunnen geven door DHCP reserveringen. Ook was er een probleem met de NAT wanneer ik synchroniseerde met mijn cloud. De modem crashte wanneer ik syncte door het gebruiken van mijn DNS ipv mijn locale ip. Maar omdat het met de permissies niet makelijk is om aan te passen, moet ik altijd aanmelden als root wat ik liever vermijd. Kan ik deze problemen oplossen met de overstap? Dit zijn de eerdere technische vragen.

Voor de praktische vragen. Is deze overstap gratis of moet huur of iets dergelijks betalen? Is er een bepaalde termijn dat je moet wachten voor je je modem kan wisselen sinds ik de mijne enkele maanden geleden heb vervangen omdat het internet regelmatig uitviel maar wil die oplossen met het sonos soundsysteem een vast ip te geven. Kan dit bij elke telenet verdeler gehaald worden of is dit eerder op een aantal beperkte plaatsen?

Hartelijk bedankt

0 Likes
1 reactie
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Overstap van HGW naar Modem only

vraag is zal het een oplossing zijn? (zie ze vaak perfect werken in bvb restaurants icm mercury of zelfs 43e) 

 

Nu wordt er standaard een marakele e-router geplaatst (4x utp switch + 2 telefonie + 4G back up)

 

Voor een modem te laten swappen doen ze niet moeilijk 🙂

 

Crash met de modem nu ligt puur aan de software (fix met software upgrade) was een issue ivm NAT hemairpinning

 

 

0 Likes