Beantwoorden
Robje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

Wat is de prijs per maand voor het dataverbruik van internetradio gedurende 12u per dag. Niet via het mobiele netwerk maar via het thuisnetwerk.

 

In een ander blog lees ik dat er ongeveer 20GB  maar wat dat dan kost kom ik nergens te weet. 

0 Likes
8 reacties
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

Per uur is het: 115 MB (1/10/'18)

Dus dat zou ongv. 1380 MB zijn, oftewel 1.38 GB.

En 25 GB is 5 euro. Dus je zou eigenlijk volgens de info die ik heb, voor 0,27 euro betalen. Ik ben 75% zeker van dit maar ben niet de volle 100% zeker.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

@Robje 

Als je via uw thuisnetwerk internetradio gebruikt heb je toch internet. Als je internet hebt heb je toch recht op een bepaald verbruik. Ik zie niet in hoe je gaat uitvissen hoeveel je voor je radio hebt gebruikt maar vermoed dat je het niet op je rekening gaat terugvinden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

Ligt er volgens mij ook aan wat de kwaliteit van het signaal is. Aan de hand van de bitrate kan je normaal gezien het verbruik wel berekenen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JongeKet
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Happy New Year! Tien op tien!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

Klopt. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

@sb idd een stream van 128 kb/s verbruikt minder dan een stream aan 320 kb/s (zit aan de bron) en dan spreken we nog niet van MP3 stream en de AAC streams die minder verbruik hebben dan de MP3 stream, of OGG streams.

heeft allemaal ermee te maken.

 

vertel eens @Robje over welke stream gaat het ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

@Robje 

De prijs hangt ook af van je abonnement en dan wordt het al vrij vlug zeer subjectief welke parameters je gebruikt.

Stel je neemt Basic internet aan 28,31 euro per maand. Voor dat bedrag heb je een volume van 150 Gb. Als ik nu de cijfers van @JongeKet wat afrond naar boven dan verbruik je op een maand 1,5 Gb of één honderdste van je theoretisch volume en geeft dat een kost van 0,2831 euro per maand. Als je echter niets anders gebruikt aan data heeft het je wel de volle 28,31 euro gekost.  Gebruik je echter reeds nu zonder radio streaming je 150 Gb, dan betaal je voor je extra verbruik. Jij moet zelf beslissen wat en hoe je iets in rekening brengt. 

0 Likes
Robje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

Het is nu net omdat je het niet in je rekening terugvindt dat ik graag wil weten hoeveel 12 uur internetradio nu eenmaal kost. FM en/of DAB+ kost niks (ik doe geen uitspraken over de kwaliteit en/of het aantal stations dat je kan beluisteren) internetradio kost dus wel en het neemt een stuk af van het abonnement-toegestaan-verbruik. Nu dat wil ik wel eens weten hoeveel dat stukje afgenomen deel wel kost. Ook al is het niet veel: kost is kost. Neem nu eens als rekenvoorbeeld aan dat het me € 0.30 kost per 24 uur, een habbekrats volgens velen, dat maakt dat het me uiteindelijk per jaar €109.5 gaat kosten; daar kan ik nog iets anders voor doen. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wat is de prijs van het dataverbruik van internetradio

@Robje 

Dat je daar iets anders kan voor doen is een waanidee. Dat geld betaal je, ook als je niet luistert. Zolang je onder uw inbegrepen verbruik blijft is er niets te verdienen. Als je buiten uw inbegrepen verbruik gaat krijg je nog gratis verbruik aan verlaagde snelheid. Dat is dan ook nog voldoende om door te gaan.

Sparen zul je elders moeten doen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.