Beantwoorden
Enzo321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner!

Packet loss/Packet burst PS4

Hallo,

 

Sinds paar maanden heb ik tijdens het gamen last van 'packet burst'. Ik speel call of duty uitsluitend op PS4, deze is verbonden via een kabel. Het probleem uit zich in 'rubberbanding', 'microstuttering', namelijk dat ik om de zoveel seconden een paar pixels in- game oversla. Ik heb een zeer goede internetverbinding (300mbps down) en telenet zei na telefonisch contact dat ze geen problemen met mijn verbinding zagen.

 

Al vele zaken geprobeerd zoals uPnP, port forwarding, modem resetten, kabel rechtstreeks in modem, DMZ, enz. Niets hielp.

Wanneer ik mijn PS4 meenam naar mijn ouders thuis, had ik nergens last van. Dit laatste liet me dus wel degelijk geloven dat het probleem aan mijn netwerk lag. 

 

Vandaag kwam de technieker langs en heeft mijn modem vervangen door het nieuwste model, alsook de verbinding nagekeken. Alles was in orde, maar ik heb nog altijd last van hetzelfde probleem... Opvallend is dat het probleem zich het vaakst voordoet tijdens weekdagen tussen 13u-19u. 's Avonds en tijdens weekenden heb ik er geen of minder last van. 

 

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? 

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Packet loss/Packet burst PS4

Wat voor bekabeling zit er tussen het modem en de PS4? Is dit een direkte kabel, of zitten er nog switches, koppelingen, wandcontactdozen enz. tussen? Hoe lang is de onderlinge afstand?

Wellicht is die verbinding niet 100%. Deze valt buiten de verantwoordelijkheid van Telenet.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Enzo321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Pageturner!

Packet loss/Packet burst PS4

Dit is een rechtstreekse kabel van de modem naar de PS4. Zowel kabels als modem is nagekeken en werken zoals ze moeten. 

0 Likes
AlexRS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Packet loss/Packet burst PS4

Is dit ooit opgelost geraakt ? Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn installatie. Gewoon een gekochte kabel van de telenet modem naar mijn pc

0 Likes
Gawain
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Jij bent af! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Packet loss/Packet burst PS4

Ik denk als we ooit packet loss hebben op hops die eindigen op Telenet, dat we het beste de technische dienst bellen. 

0 Likes
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Packet loss/Packet burst PS4

Hallo, vroeg me af of je dit probleem hebt kunnen oplossen. Ik heb hetzelfde aan de hand maar dan op PC.

0 Likes