PlayStation Portal mobile hotspot probleem
Hi allemaal,
ik heb een probleem met mijn Playstation Portal in combinatie met mijn mobiele hotspot.
Om te beginnen leg ik graag even uit wat de PS portal is.
Dit is de laatste nieuwe toevoeging aan consoles van playstation. Je kan met dit toestel vanop afstand met je playstation 5 spelen mits een goede internetverbinding.
Bij die verbinding via hotspot ligt mijn probleem.
Ik kan de PS portal zonder problemen gebruiken op normale wifi netwerken. Ook een hotspot lukt maar helaas niet met mijn eigen telefoon.
Ik heb een OneUp contract bij telenet. In dit pak zit een gewone sim en een data simkaart. Maak ik een hotspot met mijn ipad (8e generatie IOS 17.0.3) is er geen enkel probleem en kan ik gewoon spelen op de PS portal. Maak ik een hotspot met mijn Oneplus 10T 5G telefoon (Android 13) en maak ik hier verbinding mee is het onmogelijk een connectie met mijn PS5 tot stand te brengen op de PS portal. Hij zet deze nog wel aan maar daar blijft het ook bij. Op de PS portal krijg ik dan steevast de melding dat er iets fout gegaan is.
Verwissel ik mijn simkaarten van toestel blijft het probleem met mijn telefoon. Op deze manier heb ik kunnen uitsluiten dat het een probleem met de simkaart zelf is.
De hotspot die mijn gsm in beide gevallen maakt werkt wel voor andere toestellen dus heeft wel een actieve internetverbinding. Het gaat dus enkel over de connectiviteit tussen PS portal en PS5 in combinatie met mijn hotspot gemaakt door mijn gsm.
Ook is het geen zuiver IOS versus Android probleem want ik heb collega's met hetzelfde probleem die gebruik maken van een iPhone in combinatie met een telenet simkaart.
Een andere collega met een iPhone en een proximus simkaart heeft dan weer helemaal geen problemen.
Is er iemand van jullie die hier een verklaring en/of een oplossing heeft.
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Groetjes
- Labels:
-
gaming
-
instellingen
-
netwerken
-
Playstation