Beantwoorden
Aython
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

Goeiedag,

Ik probeer al enige tijd een palworld server op te starten maar het lukt maar niet om vrienden te laten joinen.
Ik heb reeds het volgende gedaan:

- Mijn IPv4 adres veranderd naar een statisch IPv4 adres.

- Port 8211 toegelaten in mijn Bitdefender antivirus software.
- Port forwardingsregel toegevoegd via Telenet met daarin mijn lokaal IP-adres,
   Externe poort: 8211 - 8211,
   Interne poort: 8211,
   Protocol: BOTH

Om mijn vrienden te laten joinen heb ik hen zowel mijn statisch IPv4 adres + 8211 laten ingeven als mijn openbare IP adres + 8211 beiden zonder resultaat.
Is er iemand hier die ervaring heeft met het opzetten van een server en die weet wat er fout loopt?

Alvast bedankt!

:et vriendelijke groeten,
Aython

 

Titel gewijzigd door Laurence (mod) | Vorige titel: Palworld Server

 

6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

Recent zijn hier meer problemen gemeld. Probeer eens UDP in plaats van BOTH in de port-forwarding instellingen. Schijnbaar heeft dat bij andere gebruikers geholpen. Zou eigenlijk niet mogen, maar probeer toch eens. Reset daarna even de modem (HGW)


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

Hoogstwaarschijnlijk zitten er nog een aantal bugs in de "port forwarding" instellingen via "MyTelenet".

Onlangs is hier op Netweters nog iemand die beweerde dat protocol "BOTH" via "MyTelenet" niet functioneert: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Portforwarding-functioneert-niet-voor-Tru...

Je kan dus proberen om twee aparte "port forwarding" regels aan te maken voor het TCP- en UDP-protocol.

Maar om nooit meer last te hebben van de krakkemikkige implementatie van "port forwarding" via "MyTelenet kan je beter je huidige Telenet-modem omwisselen naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi die bridge-mode ondersteunt).
Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen (Wifi-)router waarop je zelf port forwarding kan instellen.

 

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

 heb je de poort ook wel opengezet/openstaan in Windows firewall?

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

Je doet alles goed, PAL draait op UDP 8211 op niet TCP dus BOTH is ook goed. Je zet best ook 27105 TCP (query port) aan. Ik raad u sterk aan om haruhost te gebruiken. Deze zet de firewall regels op voor u. Probeer eens naar uw lokaal IP (192.168.xx.xxx:8211)te connecten, is dit goed is er niks verkeerd met uw firewall maar met de connectie naar buiten.

 

Het kan ook zijn dat uw poort niet in de config goed staat. Gebruik je een .bat file? Dit is een goede MET poort.

PalServer.exe -useperfthreads -NoAsyncLoadingThread -UseMultithreadForDS port=8211

 

Ook raad ik HEEL sterk aan op te connecten naar een direct IP in plaats van te gaan zoeken in de lijst. Dit werkt altijd 100%. M.a.w. uw publiek IP: (bijvoorbeeld) 89.654.367.45:8221

 

De Software voor palworld (en andere games, inc. enshrouded) (Windows only)

https://haruhost.com/

Silizor
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server

Dag iedereen,

Heeft er iemand intussen al een volledige oplossing hiervoor gevonden?
De optie om enkel UDP aan te duiden in de port forwarding werkt niet voor mij. Ook zowel een aparte UDP als TCP regel lossen het probleem niet op.

Om mijn situatie te schetsen, ik probeer een Palworld dedicated server te hosten op een aparte laptop naast mijn desktop en dit doe ik via de optie in Steam om de "Palworld dedicated server" als applicatie te installeren, niet via SteamCMD en ik heb dus ook geen BAT start file, maar heb ook in het instellingen bestand (dus in <C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PalServer\Pal\Saved\Config\WindowsServer\PalWorldSettings.ini> en niet in de "DefaultPalWorldSettings.ini" zoals vele de fout hebben gemaakt) de correcte poort "8211" aangeduid.

In het verleden heb ik dit ook al gelijkaardig opgezet voor een Valheim dedicated server, weliswaar met andere poorten, maar dit werkte, weliswaar ook niet van de eerste dag maar de dag nadien met dezelfde instellingen werkte het plots wél en sindsdien is het ook blijven werken. Valheim gebruikte poort range 2456-2458 verwijzend naar interne poort 2456.

Ik heb voor Palworld ook al meerdere forums afgeschuimt en kom hier ook verschillende poort bereiken tegen. 
- 8211, 27015, 25575 (eerste complete guide die ik had gevonden en geprobeerd)
- 8211, 27015 (de poorten die hier aangehaald worden)
- 8211, 27015, 27031-27036 (gevonden op een forum)
- 8211, 50000-65535 (gevonden op een forum maar hier voel ik me niet comfortabel bij aangezien de enorm grote range + helemaal niet zeker welke interne poort te gebruiken)

Ik heb met bovenstaande poorten dus al meerdere combinaties geprobeerd met port forwarding op de telenet router maar steeds tevergeefs. Ook rekening houdende met de dag vertraging zoals ik ervaren heb bij Valheim, wat het dus al enorm lastig maakt om eens door te testen. 

Windows firewall "Inbound firewall rules" op de laptop staan ook hetzelfde ingesteld als op de telenet router, getest met meerdere combinaties dus maar poort 8211 en 27015 hebben altijd open gestaan op zowel UDP als TCP. Ook al meermaals getest met de firewall volledig uitgeschakeld. Geen andere antivirus software op de laptop.

Aangezien ik wel met 2 verschillende toestellen zit, heb ik ook al kunnen testen om van op mijn desktop te joinen via het lokaal IP adres van de laptop en dit werkt ook! Het lijkt dus dat op het intern netwerk geen probleem is maar wel om buiten (of binnen) te geraken. Probleem lijkt voor mij, met mijn beperkte netwerk kennis, toch echt wel in de telenet router te zitten. 

Dan heb ik eens een paar port check tools geprobeerd om van buitenaf te checken of de poorten effectief open staan of niet, maar dit zegt steeds dat de poort gesloten zijn. 
Gek is wel, ik heb dezelfde test uitgevoerd met de Valheim server die wél werkt, die ook werkende is tijdens de test met mensen die erop geconnecteerd zijn vanaf een extern netwerk, en hier zeggen de tools ook steeds dat de Valheim poorten gesloten zijn (2456-2458). Dit lijkt me dus ook geen correcte referentie te zijn. 

Ik heb ook op een forum gelezen (dat van poort 50000-65535 open zetten) dat de Palworld server soms op een willekeurige poort connecteerd in deze range. 

Mijn vragen zijn dus:
Kan ik op één of andere manier achterhalen op welke poort(en) deze aanvragen binnenkomen op mijn Telenet router? Of eventueel via een andere tool? 
Worden deze paketten toch ergens anders tegen gehouden door Telenet alvorens ze bij mij aankomen? 
Ben ik hier eventueel iets heel simpel vergeten? 

Als ik hier dan verder doorlees over de Telenet CV8560E modem en hoe moeilijk deze blijkbaar te verkrijgen is, zou ik toch liever de huidige router behouden. 
Op de eigen wifi router ga je volgens mij dan ook niet alleen de port forwarding moeten instellen maar nog een hele hoop andere zaken die wellicht momenteel door Telenet op de achtergrond geregeld worden. Ik betaal voor en wens dan ook het gebruiksgemak dat hierbij hoort. 

Indien iemand nog iets van tips of oplossing voor een gelijkaardige situatie heeft, alvast hartelijk bedankt. 
Momenteel kan ik enkel alleen spelen op de dedicated server en dit is toch net iets minder leuk 🙂 .

Mvg,
Silizor

Ex-Netweter
 

Ik kan geen vrienden toevoegen op mijn Palworld Server


@Silizor  schreef:

Aangezien ik wel met 2 verschillende toestellen zit, heb ik ook al kunnen testen om van op mijn desktop te joinen via het lokaal IP adres van de laptop en dit werkt ook! Het lijkt dus dat op het intern netwerk geen probleem is maar wel om buiten (of binnen) te geraken. Probleem lijkt voor mij, met mijn beperkte netwerk kennis, toch echt wel in de telenet router te zitten. 


Als de server lokaal functioneert heb je de configuratie correct gedaan. Dus via 192.168.0.__:8211 kan je verbinding maken en laptop en desktop zijn verbonden met de Telenet-modem.

Via publiekipadres:8211 (https://whatismyipaddress.com/) lukt het niet.
Dan is de enige conclusie dat port forwarding op poort 8211 niet functioneert op de Telenet-modem.


@Silizor  schreef:

Kan ik op één of andere manier achterhalen op welke poort(en) deze aanvragen binnenkomen op mijn Telenet router? Of eventueel via een andere tool? 

Als jij publiekipadres:8211 gebruikt dan komt de aanvraag gegarandeerd binnen op de Telenet-modem op poort 8211. Jij kan de WAN-interface (internet over coaxkabel) waarop dit verkeer binnenkomt niet monitoren. Zonder functionerende port forwarding op de Telenet-modem komen die aanvragen nooit toe op je lokaal netwerk.
Je kan alleen het verkeer op je lokale netwerk monitoren. Met Wireshark kan dit, maar dat is een tool waarvoor je eerst een paar dikke boeken over IP-netwerken moet instuderen.


@Silizor  schreef:

Worden deze paketten toch ergens anders tegen gehouden door Telenet alvorens ze bij mij aankomen?

Ja, zonder manueel port forwarding in te stellen (of een servertoepassing te gebruiken die de automatische variant UPnP ondersteunt) wordt er geen inkomend verkeer vanaf je publiek IP-adres naar je privaat IP-adres van je server doorgestuurd.


@Silizor  schreef:

Als ik hier dan verder doorlees over de Telenet CV8560E modem en hoe moeilijk deze blijkbaar te verkrijgen is, zou ik toch liever de huidige router behouden. 


Met vooroordelen en angst om iets nieuws uit te proberen, belemmer je alleen jezelf.
Test eens uit hoe gemakkelijk de Telenet CV8560E te verkrijgen is bij een Telenet-winkel.
Met je huidige Telenet-modem geraak je blijkbaar nergens...


@Silizor  schreef:

Op de eigen wifi router ga je volgens mij dan ook niet alleen de port forwarding moeten instellen maar nog een hele hoop andere zaken die wellicht momenteel door Telenet op de achtergrond geregeld worden. Ik betaal voor en wens dan ook het gebruiksgemak dat hierbij hoort. 


Je moet alleen port forwarding instellen op een eigen router. Via MyTelenet stel je bridging in op het MAC-adres van je eigen router dat je vindt bij "Verbonden gebruikers".

Goh ja, wat ga je doen om je wensen in vervulling te doen gaan? Telenet levert dit gebruiksgemak niet, ze leveren een systeem dat krakkemikkig werkt en dat is de realiteit.
Wakker worden!


@Silizor  schreef:

Indien iemand nog iets van tips of oplossing voor een gelijkaardige situatie heeft, alvast hartelijk bedankt. 


Test je server ter plaatse op de internetverbinding van een vriend/familielid (die een andere internetprovider gebruikt) dan weet je meteen 100% zeker dat het aan de Telenet-modem ligt.