Beantwoorden
whiiiman
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Poort werkt niet meer

vorige week viel mijn internet plots weg belde telenet konden de modem niet zien dus lieten ze me hem wisselen in een telenet center maar was nog niet opgelost en bleek achteraf dat ze het verkeerde huis hadden afgesloten maar door dit voorval werken mijn poorten niet meer sinds de nieuwe modem

ik ben al een paar jaar game servers aant draaien op poorten van 7777,25565,27015,... nooit problemen gehad maar nu bij deze nieuwe modem gaat het niet meer blijkbaar het volgende heb ik al geprobeert

-modem fact reset

-andere poorten gebruikt

-protocol verandert

-op meerder pc getest -192.168.0.159

                                                         -192.168.0.213 omwille van firewall mss

-telenet gebeld en gevraagd (maar hun kennis van portforwarding was niet hoog) maar ik denk dat er nog iets op modem moet gewijzigd worden dat ik niet kan doen wat alleen de provider kan doen mij zij weten van niks -.-

 

dus als jullie misschien nog iets weten wat ik kan proberen zodat ik weer servers kan runnen zou fijn zijn

alvast bedankt

 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort werkt niet meer

Ik vermoed dat je via "mijn telenet" alles terug zal moeten instellen.

In ieder geval eens een vast IP adres invoeren in de client ( =  jou PC?). TCP, UDP of beiden naargelang je nodig hebt. Je kan 1 poort maar naar 1 toestel forwarden.

Vervolgens de portforwarding instellen.

UPnp aanzetten.

En dan eens je modem via het menu in "mijn telenet" herstarten. Dus niet met de stroom uit te trekken.

Even terloops: punten en komma's vergemakkelijken de leesbaarheid van uw vraag.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Poort werkt niet meer

@whiiiman

 

Als echt niets werkt, ook niet al je instellingen op mijn telenet verwijderen en opnieuw instellen, ga je modem dan nog maar eens omwisselen.

 

Er zijn al vaker problemen met port forwarding vermeld en dat is vaak de enige oplossing. (Maar probeer eerst al de andere opties 🙂 )

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
whiiiman
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Poort werkt niet meer

Als ik een programma gebruik dat port checks zie ik dat ze open zijn maar via een externe site is alles gesloten.

Er is dus iets wat de ports "blokkeert" maar ik heb als zonder firewall getest  en static ip maar tervergeefts.Ik ben al lang servers aan draaien en heb nog nooit zo iets aan de hand gehad dus als je nog iets weet wat ik kan doen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort werkt niet meer

Heb je al eens uitgevoerd wat ik gevraagd heb? Modem herstarten via het menu in "mijn telenet".

Niet onbelangrijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
whiiiman
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Poort werkt niet meer

Zeker en de modem is zelfs vervangen maar nog steeds geen effect.

Ik ben op dees moment de poorten aan bekijken wat er op de achtergrond wordt gebruikt misschien conflict ofzo maar ik zie nergens een probleem.

Als ik de server opstart zie ik dat er ook ander poorten worden gevraag die niet zijn toegewezen en ben die ook aan opvolgen maar lijkt ook niks te helpen.

0 Likes
whiiiman
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Poort werkt niet meer

Wel na alles wat ik heb geprobeerd en terug probeerde zoals ik het op begin deed werkt het weer.

Beetje typisch zo problemen maar toch bedankt voor de moeite.

0 Likes